Soitellen sotaan
Jos näitä pokeri reissuja ajattelisi sotana, olisin kyllä joka ikiseen mennyt soitellen ja soitellut vielä etulinjassakin. Ei siinä mitään. Tällä kertaa vihulaiset oli hyvin valmistautuneita kotikentällään ja sain kutakuinkin mitä ansaitsin. Haluan ehdottomasti pelata samoja pelejä jatkossakin. Lompakko ei anna kuitenkaan myöten montutella +10k/sessio. Pitäis varmaan siis tehdä jotain.
Pokeri variantit, joita tuli pelattua, voi jakaa kolmeen eri kategoriaan, draw-, flop- ja studpeleihin. Lisäksi kaikissa on vielä splitpot ja high/low only versiot ja toki eri limittejä (Fixed-, pot-, nolimit). Kaikista näistä mulla löytyy jossain muodossa kokemusta.
Katsomalla edellistä kappaletta on varsin helppo löytää heikoimmat pelit itselleni. Draw, splitpot, potlimit = Archie. Limittinäkään ei ole tullut splitpot draw pelejä ikinä netissä pelattua (Badacey, Badeucey). Nämä pelit on ihan sieltä mukavimmasta päästä. Pelipöydässä kuulinkin, että jollakin Bitcoin saitilla pääsee näitä treenaamaan. Sinne siis.
Splitpot peleistä kokemusta löytyy lähinnä Omaha 8/betteristä ja Stud 8/b. Mixeissä oli varmaan reilut puolet
aina jakopottipelejä. Pitää kyllä terävöittää hi/low-osaamistani. Tällä hetkellä se on lähinnä aloittelijoiden iskulauseiden 'älä vedä vain puolikasta pottia' ja 'keskikokoiset kortit on huonoja' varassa. Toki pelaamalla pari kikkaa on tullut hoksattua. Big O ei reissussa kulkenut. Pitääpä klikata Starssin filttereistä 5-card Pot limit Omaha Hi/low taas näkyviin.
Studeja tulee 8-gamessa varsin paljon pelattua. Stud8/b niistä mun lemppari. Hävisin siihen ennen varsin paljon ja aloin kiinnittämään huomiota peliin. Nykyisin olenkin marginaalinen voittaja siinä. Razzissa voitin vielä vuosi sitten, mutta tänä vuonna olen siihen ihan miehekkäästi montussa. Näihin meni vegasissa paljon. Pitää jatkaa treeniä.
Kaikissa peleissä ei toki voi huippu olla. Pitää kuitenkin saada eri tyyppisistä peleistä joku vahvaksi. PLO:sta on aika vaikea johtaa vinkkiä Badeuceyn riverin päätökseen, mutta 2-7 tripledrawsta vois olla apua.
Ihan skarpeimillaan ei tullut pöydissä notkuttua. Yksin reissussa oleminen tarkoitti käytännössä sitä, että pöydissä juotiin aamukahvit ja syötiin iltapala. Alkuun pysyi ihan OK rytmi elämässä, mutta lopussa vuorokaudet venyi pahasti.
Thor Hansen sanoi:
”Älä aloita tupakointia. Ja mikä olennaisempaa, jos olet aloittanut niin älä vain lopeta. Vieroitusoireet tuhoavat pelin täydellisesti ja keskittyminen heikkenee. Olin itse 11 vuotta tupakoimatta, mutta aloitin hiljattain taas. Nyt en pysty enää lopettamaan, koska en halua joutua vararikkoon.”
Vuosia tuli tupakkia eri muodoissa nautiskeltua. Reissuun lähdin 10 nuuskapussin ja loputtomien nikotiinipussukoiden voimin. Todella yllättävän helpolta tunttuu irtautuminen nyt viikon ilman olleena. Jos lueskelet tätä biitti huulessa, suosittelen Zonnicin jauhetta suuonteloon lämpimästi. En usko tämän vaikuttaneen peliin ollenkaan.
Tästä sai hyvin taas motivaatiota pokeriin. Pelit menny turhan hyvin pitkään vasemmalla kädellä huiskien. Nyt on syytä taas voittaa kunnolla, että pääsee vetämään WSOP:n kesällä isolla profiililla.
Heippa!