Pokerinittailua ja urheilua

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit

Re: Pokerinittailua ja urheilua

ViestiKirjoittaja GNAGL » 26.01.2019 19:37

Rahat meni, mutta eipä haittaa pätkääkään! Komea kuitti eilisestä todella aneemisen Jypin kustannuksella. Avauserässä eivät tahtoneet päästä edes punaviivan paremmalle puolelle! Näköjään papat ei jaksanu vetää peräkkäisten päivien matsia. We are the Kings! :yes: \:D/
GNAGL

ViestiKirjoittaja sharkie » 26.01.2019 20:31

Kiitos vihjeestä =D>
sharkie

ViestiKirjoittaja Joness » 26.01.2019 20:40

sharkie kirjoitti:Kiitos vihjeestä =D>

Kummakos tuo sitte että ipa voitti :oops:
Joness

ViestiKirjoittaja GNAGL » 26.01.2019 21:56

sharkie kirjoitti:Kiitos vihjeestä =D>

Noni Särki nyt oot oikealla tiellä, tota lisää! :-D Keskiviikkonakin varma tappio tulossa Ipalle! :wink:
GNAGL

ViestiKirjoittaja GNAGL » 29.01.2019 16:04

Darude Suomen euroviisuedustajaksi! Huikeeta! :-D Taitaa kisat kiinnostaa mua enemmän kuin normaalisti. Oi sitä itkun ja valituksen määrää, mikä tästä valinnasta alkaa! :P
GNAGL

ViestiKirjoittaja KissMyBass81 » 29.01.2019 21:47

GNAGL kirjoitti:Darude Suomen euroviisuedustajaksi!

En Darudelta muita biisejä tiedä kuin sen Shitstormin joten pakko kysyä että laulaako kyseinen herra myös? Vai meneekö se sinne lavalle seisomaan ja pistää muistitikun läppäriin ja "soittaa" musiikkia? Sinänsähän toi olisi kätevää kun Europliisuissa musiikit tulee muutenkin taustanauhalta (ainoastaan laulut livenä) niin olisi ainakin tasaisia suorituksia läpi kisojen jos ei tarvitsisi tuottaa mitään ääntä itse esitysten aikana jos laulua ei olisi ollenkaan.
KissMyBass81

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja GNAGL » 29.01.2019 22:04

KissMyBass81 kirjoitti:
En Darudelta muita biisejä tiedä kuin sen Shitstormin joten pakko kysyä että laulaako kyseinen herra myös? Vai meneekö se sinne lavalle seisomaan ja pistää muistitikun läppäriin ja "soittaa" musiikkia? Sinänsähän toi olisi kätevää kun Europliisuissa musiikit tulee muutenkin taustanauhalta (ainoastaan laulut livenä) niin olisi ainakin tasaisia suorituksia läpi kisojen jos ei tarvitsisi tuottaa mitään ääntä itse esitysten aikana jos laulua ei olisi ollenkaan.

Laulajakin on jo valittu, Darude (Ville Virtanen) tekee biisit. Sä kun oot selvästi näitä perinteisiä suomalaisia "konemusiikki ei oo oikeeta musiikkia" -miehiä niin tiedoksesi, että myös konemusabiisi voi olla vokaalinen! :shock: :wink:
GNAGL

ViestiKirjoittaja Mufler » 30.01.2019 6:33

Joo, onhan scootterillakin lyriikat biiseissä. :)

Jos nyt vakavasti puhutaan, niin kerro joku konebiisi jossa on lyriikoissa oikeasti syvyyttä ja tarkoitusta, ite en tiedä yhtään. Olis vaan hauska kuunnella. (Tais se darudenkin biisi olla jo kuunneltavissa.)
Born to lose, live to win. -Lemmy Kilmister-
Mufler

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja KissMyBass81 » 30.01.2019 14:24

GNAGL kirjoitti:Laulajakin on jo valittu, Darude (Ville Virtanen) tekee biisit. Sä kun oot selvästi näitä perinteisiä suomalaisia "konemusiikki ei oo oikeeta musiikkia" -miehiä niin tiedoksesi, että myös konemusabiisi voi olla vokaalinen! :shock: :wink:

Kysymys oli että laulaako Darude, ei siitä että onko konemusiikissa lyriikoita :-D

Selvä homma ei laula, eli se oikea edustaja on tämä laulaja.
KissMyBass81

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja GNAGL » 30.01.2019 23:30

Ipalla hieno ohipeli Vaasassa. Särki perkele ei ilmeisesti laittanut betsiä Sporalle. [-X

Mufler kirjoitti:Joo, onhan scootterillakin lyriikat biiseissä. :)

Jos nyt vakavasti puhutaan, niin kerro joku konebiisi jossa on lyriikoissa oikeasti syvyyttä ja tarkoitusta, ite en tiedä yhtään. Olis vaan hauska kuunnella. (Tais se darudenkin biisi olla jo kuunneltavissa.)

Oma suosikkigenreni konemusasta on jo pitkään ollut Trance. Sen yksi tärkeimmistä alagenreistä on Vocal Trance, kannattaa tutustua. Sisältää ihan "oikeata" laulua ja lyriikoita. Tuo nyt yhtenä esimerkkinä. Tässä pikaisesti Youtubesta haettu yksi Vocal Trance -biisi:
GNAGL

ViestiKirjoittaja Mufler » 31.01.2019 9:35

Kuuntelin tuon biisin ja täähän on kuin tehty johonkin GTA:han tms. autopeliin. :D

Mutta joo, kyllä toi genre pitänee pistää korvan taakse jemmaan, kyllä ton tyyppiselle rauhalliselle vedolle löytyy se oma mielentila.

Ps. Tsiljoona posia kyl siitä ettei tuo ollut mitään piippausmusaa hirveillä bassoilla ja rytkeellä, olis tappanut innostuksen viidessä sekunnissa.
Born to lose, live to win. -Lemmy Kilmister-
Mufler

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja GNAGL » 31.01.2019 14:37

Mufler kirjoitti:Ps. Tsiljoona posia kyl siitä ettei tuo ollut mitään piippausmusaa hirveillä bassoilla ja rytkeellä, olis tappanut innostuksen viidessä sekunnissa.

Tämä on juuri se mielikuva, joka (liian) monella on. Konemusa = hervotonta bassoa, piippausta ja jumputusta. Toki sellaistakin konemusaa löytyy ja paljon, mutta konemusassa(kin) löytyy niitä genrejä ja biisejä ihan laidasta laitaan. Itse olen tykästynyt nimenomaan tranceen, joka on lähtökohtaisesti melodisempaa konemusaa. Toki trancessakin löytyy kovatempoista biittiä ja jumputusta (joista löytyy myös paljon biisejä joista tykkään), mutta myös rauhallista, euforisempaa musiikkia ja kunnon lauluosuuksia.

Laitetaan nyt vaikka vielä toinen esimerkki Vocal Trancesta. Emäntäkään ei mitään konemusadiggareita ole, mutta kun on sattuneesta syystä joutunut kuuntelemaan sitä aika paljon :wink: niin on hiljalleen jopa hieman lämmennyt nimenomaan Vocal Tranceen. Ja esim. tätä viime vuonna julkaistua biisiä pitää ihan huippuna:

Kun kerran aiheeseen on päästy niin jatketaan nyt sitten pidemmän postauksen merkeissä. :) Itse en musiikissa(kaan) ole ennakkoluuloinen ja tyrmää suoralta kädeltä joitain musatyylejä. Löydän melkein kaikista genreistä kappaleita, joista diggaan. Vaikka olenkin lähtökohtaisesti konemusamies niin se ei ole ainoa mitä kuuntelen ja olen kuunnellut. Esim. 1980-luvulla olin armoton Twisted Sister -fani ja edelleen kuuntelen bändin tuotantoa säännöllisesti. Kaikkien aikojen paras bändi imo. Tykkään myös rapista, olen aikoinaan kuunnellut paljon esim. Public Enemyä ja Fintelligensiä. Suomalainen poppi menee myös, suosikkeihini kuuluvat esim. Zen Cafe, Jenni Vartiainen, PMMP, Lauri Tähkä & Elonkorjuu, Juice jne. Olen tykännyt kuunnella Beatlesia, Abbaa, Queenia jne.

Konemusiikki on kuitenkin ollut musan osalta se ykkösintohimo 1990-luvulta lähtien. 2000-luvulla siitä nimenomaan trance on noussut suosikikseni. Joku Darude nyt ei ole koskaan kuulunut omiin huippusuosikkeihini, vaikka sitä nyt blogissa hieman pilke silmäkulmassa olenkin puffannut. Toki olen monia muitakin hyviä biisejä Darudelta löytänyt kuin sen Sandstormin (joka ei minun mielestäni ole edes hänen paras kappaleensa).

Sellainen perusstereotypia konemusasta (ainakin Suomessa) on, että se on musiikillisesti heikkotasoista, ohimenevää kertakäyttötavaraa, jossa biisit ja esittäjät vaihtuvat hurjaa tahtia. Voin kertoa kuitenkin vähän faktaa esimerkiksi tuosta diggaamastani trancesta. Sen ehdottomia ykkösnimiä on hollantilainen Armin van Buuren, joka on jo aikas kauan pysynyt maailman huipulla. Van Buuren hostaa viikottaista radioshowta nimeltä A State of Trance. Tai siis se alkoi aikoinaan ihan normaalina radioshowna. Nykyisin se lähetetään mm. suorana videostriiminä Youtubessa ja jokainen episodi ilmestyy Spotifyhin. Viikon päästä on muuten vuorossa episodi numero 900! State of Trance on siis pyörinyt eetterissä joka viikko jo noin 18 vuoden ajan! Ei kuulosta minusta miltään nopeasti ohimenevältä kertakäyttötavaralta...

Episodin 900 kunniaksi Van Buuren järjestää ison trancefestivaalin Hollannissa. Tapahtuma myytiin hyvissä ajoin loppuun ja siihen on tulossa osallistujia yli 95:stä eri maasta. Trance ei ole globaalilla tasolla mikään ihan marginaalinen juttu, vaikka se sitä täällä Suomessa onkin. Esimerkiksi Armin van Buurenin YouTube-kanavalla on noin 3.3 miljoonaa tilaajaa ja Twitterissä hänellä on 1.62 miljoonaa seuraajaa.

Meanwhile @ Finland jatketaan toki tämän "höttömusiikin" diggaajille naureskelua jo kolmattakymmenettä vuotta. :wink: :-D :P
GNAGL

ViestiKirjoittaja mugman » 31.01.2019 17:24

Tere!

Jaa että täältä löytyy muitakin trancefaneja! =D>

Itsekin aina pelatessa trance soi taustalla ja Buurenin youtube channelilla torstaisin klo 21 alkaen tuleva ASOT on aina must!

Kuuntelen kyllä muutakin musaa varsin laajalla skaalalla, mutta pelatessa juurikin trance toimii jostain syystä parhaiten. :)
mugman

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja GNAGL » 31.01.2019 18:24

mugman kirjoitti:Tere!

Itsekin aina pelatessa trance soi taustalla ja Buurenin youtube channelilla torstaisin klo 21 alkaen tuleva ASOT on aina must!

Kuuntelen kyllä muutakin musaa varsin laajalla skaalalla, mutta pelatessa juurikin trance toimii jostain syystä parhaiten. :)

Oikein! =D> Ootko Buurenia käyny koskaan livenä katsomassa/kuuntelemassa? Itse oon kolme kertaa nähnyt ja tekis mieli kyllä vaikka tämän vuoden aikana saada neljäs livekeikka vyölle. :)
GNAGL

ViestiKirjoittaja mugman » 31.01.2019 21:27

GNAGL kirjoitti:
mugman kirjoitti:Tere!

Oikein! =D> Ootko Buurenia käyny koskaan livenä katsomassa/kuuntelemassa? Itse oon kolme kertaa nähnyt ja tekis mieli kyllä vaikka tämän vuoden aikana saada neljäs livekeikka vyölle. :)

ASOT taustalla soiden vastaan notta en ole, mutta tämän virheen kyllä korjaan jossain vaiheessa. :)
mugman

Käyttäjän avatar

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Blogit