Pokerin asema ja verotus

Tietoa rahaliikenteestä: Internetlompakoista, luottokorttimaksuista, pankkisiirroista..

Re: Pokerin asema ja verotus

ViestiKirjoittaja jarree » 26.05.2010 6:07

Zami80 kirjoitti:Espanja on ETA maa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/ETA_%28j%C ... t%C3%B6%29
Kirjaimellisesti! :)
jarree

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Pammachio » 20.05.2015 16:57

Kulma tuossa aloituksessa mainitsi, että hänellä on tarkka päiväkohtainen kirjanpito peleistä. Onko kokemusta, kyselläänkö tällaisia tavalliselta harrastepelaajalta, eli kannattaako pitää tiedot ylhäällä siltä varalta, vai voiko luottaa siihen, että ETA-alueella pelaaminen on joka tapauksessa verovapaata?

ViestiKirjoittaja sharkie » 21.05.2015 0:28

ei kannata,voit luottaa kuhan sulla on tarvittaessa osoittaa mistä noi rahat on tullut (esim screenshot siirroista)
sharkie

Pokerisivut - striimaaja

ViestiKirjoittaja Erou » 26.02.2019 15:43

Morjesta!

Tällästä asiaa tiedustelisin että onko täällä pelaajaa/veroasiantuntijaa joka tietäisi miten verotus toimii kun olen sopimuspelaajana staking yhtiössä. Verottaja otti yhteyttä ja rupesi kuumottelemaan että minun pitäisi maksaa veroa yhtiöltä saaduista pelirahoista jotka käytän ainoastaan ja vain heidän osoittamiin MTT peleihin.

Esimerkki: Pyydän 500€, rekisteröidyn 10x 50e turnauksiin ja brickkaan kaikki. Tämän jälkeen olen 500€ makeupeissa mikä minun pitää maksaa pennilleen takaisin ennen kuin voin itse hyötyä. ->

Pyydän uuden 500€ seuraavana päivänä ja reggaan samoihin turnauksiin, voitan niistä yhteensä 1200€, maksan yhtiölle päältäpäin 1000€ (topuppien määrä) ja loppu 200€ splitataan meidän kesken sopimuksen mukaan.

Verottaja koittaa väkisin väittää että kun pelit ovat ETA-saiteilla (pokerstars,888,winamax,Party) minun ansiotulona pidetään tuota 1000€ ja se laitetaan verolle. Eli siis esimerkkinä vuositasolla jos binitän turnauksiin 100k, voitan yhteensä 120k josta maksan 100k takaisin yhtiölle ja saan tuosta profitin osasta osuuteni niin verottaja silti näkee asian niin että minua verotettaisiin tuon 100k mukaan. Joutuisin siis maksamaan yli 30% veroa sadasta tonnista (30k) vaikka voitto-osuuteni on paljon pienempi kuin vero tulisi olemaan. Ja tämä koko 100k on ollut koko ajan yhtiön rahaa minkä he haluavat takaisin (lain mukaan laina?) Joko tarkastaja on pihalla kuin talitintti tai sitten tässä on jotain muuta mikä ei vaan meikäläisen nuppiin mahdu. Mikäli tämä tulee olemaan verottajan virallinen kanta, niin sehän tarkottaisi automaattisesti sitä että pelaaminen steikattuna olisi tappiollista toimintaa Suomessa lähes pommin varmasti. Ottaen vielä huomioon että oma rahoitteinen pelaaminen on täysin verotonta toimintaa.

Tuo heidän sijoitus minun peleihin on ainakin minun näkökulmasta puhtaasti laina minkä ehdot yhtiö on minulle osoittanut. Arvostaisin mielipiteitä asiaan.
Erou

Edellinen

Palaa alueelle Rahaliikenne