PioSolver tutorial haussa

Keskustelua pokeriohjelmistoista ja tietokonelaitteistoista

PioSolver tutorial haussa

ViestiKirjoittaja Razenna » 21.02.2019 23:22

Olen aikeissa ostaa Piosolverin. Lähinnä siksi, että monet valmennussivut suosittelevat sitä, ja se on ilmeisesti tunnetuin solver. Ongelmani on se, etten ole löytänyt hyvää tutorial-videota vasta-alkajille, en edes Pisosolverin omilta sivuilta. Siis sellaista, joka lähtisi täysin alusta. Olen nyt etsinyt tunnin verran netistä, enkä ole päässyt varmuuteen edes siitä, että ovatko solverit pelkästään harjoittelua varten, lukevatko ne boardia online-pelissä automaattisesti, vai syötetäänkö niihin käsin kortteja online-pelin edetessä, tai mistä pohjimmiltaan on kyse.

Esim. tämä tutorial on täys paska https://www.youtube.com/watch?v=QnzFpjSr3Lk

Eli olisiko kellään linkkiä tyyliin ”PioSOLVER for idiots”.
Razenna

Käyttäjän avatar

Re: PioSolver tutorial haussa

ViestiKirjoittaja Thecabron » 22.02.2019 0:52

Razenna kirjoitti:Olen aikeissa ostaa Piosolverin. Lähinnä siksi, että monet valmennussivut suosittelevat sitä, ja se on ilmeisesti tunnetuin solver. Ongelmani on se, etten ole löytänyt hyvää tutorial-videota vasta-alkajille, en edes Pisosolverin omilta sivuilta. Siis sellaista, joka lähtisi täysin alusta. Olen nyt etsinyt tunnin verran netistä, enkä ole päässyt varmuuteen edes siitä, että ovatko solverit pelkästään harjoittelua varten, lukevatko ne boardia online-pelissä automaattisesti, vai syötetäänkö niihin käsin kortteja online-pelin edetessä, tai mistä pohjimmiltaan on kyse.

Esim. tämä tutorial on täys paska https://www.youtube.com/watch?v=QnzFpjSr3Lk

Eli olisiko kellään linkkiä tyyliin ”PioSOLVER for idiots”.

Solverit on harjottelua varten, niiden käyttö pelin aikana on erittäin kiellettyä. Kädet syötetään manuaalisesti. Yritän nyt selittää nopeesti:

Annat solverille ehdot millä se laskee(betsizet, ranget, stäkit yms) ja se antaa sulle vastauksen miten pelata mahdollisimman hyvin niillä annetuilla ehdoilla. Kannattaa alottaa jollain todella simppelillä simulaatiolla ja lähtee siitä tekemään pieniä muutoksia ja kattoo miten se vaikuttaa. Käsittääkseni pion käyttöä voi myös opetella lataamalla sen ilmasen pioviewer ohjelman jolla voi solvaa tyyliin yhden boardin

e: tässä näytti olevan jotain perusjuttuja https://www.youtube.com/watch?v=4w-QfrRj7zk
Thecabron

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Razenna » 24.02.2019 21:02

Kiitos vastauksesta. Tuo linkkaasi video auttaa vähän eteenpäin, mutta edelleen kaipaisin ammattitaitoisesti tehtyä tutorialia vasta-alkajille.
Razenna

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Kauris84 » 25.02.2019 17:04

Kuullostaa näin sanottuna varmasti tyhmältä mutta aina kun jotain ohjelmaa halutaan käyttää tehokkaasti ja ylipäänsä tehdä sillä asioita, sitä ohjelmaa pitää käyttää itse. Ohjeet ei useinkaan anna sitä infoa jonka saat kokeilemalla kaikkea itse. Suoranaiset ohjeet on usein oikotie ja tällöin jää huomaamatta paljon asioita.

Pätee myös esimerkiksi PT4 tai HM2 kaltaisten ohjelmien kanssa, usein joku kysyy minkälainen HUD:i olisi hyvä mutta ei sitten osaa edes käyttää sitä tai ei ymmärrä puoliakaan mitä siinä on ja miten ne toimii, eli se menee hukkaan.

Solverista on kai jokin perus ilmaisversio, eiköhän sillä voi opetella käyttämään softaa.
Kauris84

ViestiKirjoittaja NikkiX » 25.02.2019 18:45

Sittenhän se on vähän niinkö autokoulussa lyötäs avaimet käteen ja sanotaan että käyppä ensin ajelemassa niin kerron sitten lisää auton toiminnasta(kyseessä on täys noob joka ei ole edes istunu auton kyydissä ikinä).

Tästä Kauris voi sitten miettiä että olisko semmonen tutoriaali,opastus ollu hyvä ennen ajelulle lähettämistä? :-k Tuskin,siellä opetelkoot yksin ruuhkassa.

Ne niksit,slaidit,kuminpoltot ja rallit sitten opetellaan itse kun on ensin joku opettanut peruskäsittelyn,osaavimmista lahjakkaista tulee rallin ja kilpa-ajon maailmanmestareita.Olipa hyvä että joku opetti ensin ettei tullu tapettua intoa heti alkuun.
NikkiX

ViestiKirjoittaja langennut » 25.02.2019 20:33

NikkiX kirjoitti:Sittenhän se on vähän niinkö autokoulussa lyötäs avaimet käteen ja sanotaan että käyppä ensin ajelemassa niin kerron sitten lisää auton toiminnasta(kyseessä on täys noob joka ei ole edes istunu auton kyydissä ikinä).

Tästä Kauris voi sitten miettiä että olisko semmonen tutoriaali,opastus ollu hyvä ennen ajelulle lähettämistä? :-k Tuskin,siellä opetelkoot yksin ruuhkassa.

Ne niksit,slaidit,kuminpoltot ja rallit sitten opetellaan itse kun on ensin joku opettanut peruskäsittelyn,osaavimmista lahjakkaista tulee rallin ja kilpa-ajon maailmanmestareita.Olipa hyvä että joku opetti ensin ettei tullu tapettua intoa heti alkuun.

Naulan kantaan!

Tässä on erinomainen kuvaus meikän PT/HM käytöstä, kun olen tietoteknisesti uusavuton.
langennut

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Kauris84 » 26.02.2019 12:04

NikkiX kirjoitti:Sittenhän se on vähän niinkö autokoulussa lyötäs avaimet käteen ja sanotaan että käyppä ensin ajelemassa niin kerron sitten lisää auton toiminnasta(kyseessä on täys noob joka ei ole edes istunu auton kyydissä ikinä).

Näin mulle ja kaverille joka oli siellä yhtä aikaa, tehtiin autokoulussa. Ihan ensimmäisenä tyhjälle parkkipaikalle ja ratin taakse. Se toimi tosi hyvin vaikka kaveri ei ole ikinä ajanut edes mopoa saatika tiennyt missä järjstyksessä polkimet on. Minusta se oli ihan toimiva ratkaisu ja ainakin itelle se oli helpompaa tutustua autoon (tässä kohtaa vaikka pio) ennen kun rupesi opettelemaan muuta sen kanssa.

Tosiaan en ole minkään tutoriaalia vastaan, päinvastoin sellaine autaa alkuun. Halusin vaan tuoda esiin sen että ota ohjelmasta kaikki hyöty irti sillä just että kokeilet itse mikä toimii mitenkin (oletan että kuitenkin pokeritermit ym. hallussa).

E: Onhan tuo pio vähän kuin autolla ajo tai PT4 käyttö, usein on vain pakko ohjeistaa että voit tehdä sillä näin tai noin koska sunhan pitää itse tietää "mitä sä sillä ohjelmalla haet tai teet" (autokoulun opettaja ei aja sun puolesta kanttareen vierestä jos sä oot päättänyt aja sen yli, sun pitää itse se tehdä). Eli varsinainen tutoriaali jossa käytäisi ihan kaikki läpi on mielestäni lähes mahdoton tehdä muuten kun että sä teet sen vaikka valmentajan kanssa livenä...
Kauris84

ViestiKirjoittaja sharkie » 27.02.2019 0:03

tosta linkittämästäs ekasta videosta varmaan suurin osa lähtenyt liikenteeseen. Imo se oli tarpeeks kattava että sillä pääsee alkuun. Postaat sit vaan esim tänne foorumille kysymyksiä jos tulee jotain epäselvyyksiä/kysymyksiä.

Tos oli kans yks video missä imo ihan hyvin käytiin noita perusjuttuja läpi https://www.youtube.com/watch?v=Qv_Udh3XsHM
sharkie

Palaa alueelle Ohjelmistot ja laitteet