365 Days A Year I Make You Swallow #Laitetaan Nielee

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit

Re: 365 Days A Year I Make You Swallow #Laitetaan Nielee

ViestiKirjoittaja RobertKnepper » 15.04.2019 11:59

Pokerman82 kirjoitti:
No ei todellakaan ole turha väitellä. Sä vertaat nyt tämän hetkistä Perussuomalaisia 2015 persuihin vaikka puolueen johto on täysin vaihtunut 2017. Toki kun puhutaan Halla-Ahon johtamasta persuista ni vertailu alotetaan siitä missä kohtaa hän on tullut johtoon. Persut menetti puolet kannattajistaan 2015-2017 aikana. Halla-Ahon johtamana ne on nyt saatu korkojen kera takasi.Joten voidaan todellakkin puhua suurimpana voittajana.

Huoh. Miksi yksinkertaisia asioita pitää aina selittää. Siis PS ei menettänyt puolia kannattajistaan, se mentti puolet edustajistaan. SIinä on todella iso ero.

Toki PS sai hyvän tuloksen sisäisten ristiriitojen revittyä puolue kahtia, mutta silti vaalivoitton +1. Se nyt vaan on fakta, en ymmärrä miksi tästä pitää vääntää.
RobertKnepper

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja RobertKnepper » 15.04.2019 12:04

Pokerman82 kirjoitti:Niin minä puhuin siitä että jos olisimme olleet ykkösiä niin persujen johtamaan hallitukseen olisi tullut ainaki kokoomus ja kd, ja uskon että se keskustakin olisi tullut ja se olisi riittänyt.Vaikkakin vaikeide neuvottelujen kautta.

Nyt Persut tuskin tulee oleen hallituksessa, siitä samaa mieltä.

Mutta joka tapauksessa, mitä enemmä persut ääniä saa sitä enemmä myös muiden puolueiden on pakko alkaa kuuntelemaan ja muuttamaan asenteitaan.Tämähän on Halla-Ahon tavoite.Ja esimerkkejä et näin on käynyt löytyy Länsi-Euroopasta.

Ei olisi tullut kokoomus. Tuskin KD. Muut voivat helposti todeta että yhteistä linjaa ei löydy, ja kun PS olisi epäonnistunut hallitusneuvotteluissa niin seuraavana olisi ollut SDP. Kokoomus tietenkin ymmärtää tämän ja olisi todennut että yhteistä linjaa ei löydy. EIkä olisi löytynyt muidenkaan kanssa ja Jussi olisi epäonnistunut hallituksen muodostuksessa.

Pidän pienenä mahdollisuutena että yhteinen linja olisi löytynyt, mutta se olisi vaatinut PS:lta niin suuria myönnytyksiä hallitusohjelmaan maahanmuuttoasioissa ja yleisissä ihmisarvoon liittyvissä kysymyksissä että PS olisi joutunut syömään vaalilupaukset -> suututtaa omat äänestäjänsä. Ja sitten ei tiedekkään mitä olisi käynyt.

Ei kenenkään ole pakko kuunnella tai muuttaa asenteitaan PS suuntaan niin kauan kun kannatus on tätä luokkaa. Vaikka olisi 25% niin silti ei olisi pakko. Jos PS ei jousta tietyistä kysymyksistä niin PS vetoista hallitusta ei suomessa nähdä ellei niiden kannatus lähentele 50%.
RobertKnepper

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja KarhuPingviini » 15.04.2019 12:22

Minä en kirjoita kovin paljon politiikasta koska en seuraa sitä oikeastaan kovin tarkasti ja jätänkin siitä syystä politiikkakirjoitukset enemmän asiaan perehtyneille. Viimeisten parin sivun perusteella suosittelisin vahvasti samaa pokermanille ja kuuntelisit fiksumpiasi kun he yrittävät sinua politiikkakysymyksissä valistaa ja ainakin oppisit siitä hieman ;-)

Ps. Mun pirkanmaalainen nettiblokkeja vastustava, maahanmuuttopolitiikkaan realismia vaativa, yrittäjyyden ja koulutuksen lisäksi etenkin liikuntaan ja urheiluun vahvasti panostava ehdokkaani meni läpi, jee ;-)
KarhuPingviini

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Starsailor » 15.04.2019 12:31

Vaalien tulos on toisaalta hyvä ja toisaalta huono. Huono siitä syystä, että yksikään puolue ei saanut riittävän suurta mandaattia, jotta voisi sanella selvästi uuden hallituksen linjan. Lisäksi Vihreiden kasvava kannatus on järkyttävää. Heillä on huonoimmat ja heikoimmat ehdokkaat eduskunnassa, mutta nuoret ja sinisilmäiset maailmanparantajat äänestävät. Perussuomalaisten tulos on selvästi voitto, mutta 1. sija olisi ollut se kirsikka kakun päälle.

Se mikä on erittäin hyvä, niin kaikki PS rasistiset ja fasistiset (vastapuolen mukaan) ehdokkaat menivät läpi ja jos he pitävät vaalilupauksen, niin eduskunnassa tullaan kuulemaan paljon totuuksia seuraavan neljän vuoden aikana. Jos PS on hallituksessa, niin maahanmuuttolinja kiristyy ja järkeistyy, jos ei ole, niin show alkaa, jossa hallitusta syytetään kaikista epäonnistumisista ja sattumuksista tämän aiheen tiimoilta. Ja valitettavasti niitä on luvassa ja paljon. Kyllä poliisi ja koululaitos jo tietävät, että meille on tulossa suuri maahanmuuttajalapsien ryhmä, jotka putovat järjestelmän ulkopuolelle. Heistä tulee suuria ongelmia aivan kuin muissakin Euroopan maissa. Aivan samoin osasta kantaväestöä tulee näitä, mutta suhdeluvut ovat hälyttävän suuria.

Itse vaikkaan, että tuleva hallitus ei tule istumaan neljää vuotta. Seuraava aalto elintasopakolaisia on vain ajan kysymys ja silloin touhua ei enää katsota kansan riveistä kuten 2015.
Starsailor

ViestiKirjoittaja Pokerman82 » 15.04.2019 12:39

RobertKnepper kirjoitti:
Pokerman82 kirjoitti:
No ei todellakaan ole turha väitellä. Sä vertaat nyt tämän hetkistä Perussuomalaisia 2015 persuihin vaikka puolueen johto on täysin vaihtunut 2017. Toki kun puhutaan Halla-Ahon johtamasta persuista ni vertailu alotetaan siitä missä kohtaa hän on tullut johtoon. Persut menetti puolet kannattajistaan 2015-2017 aikana. Halla-Ahon johtamana ne on nyt saatu korkojen kera takasi.Joten voidaan todellakkin puhua suurimpana voittajana.

Huoh. Miksi yksinkertaisia asioita pitää aina selittää. Siis PS ei menettänyt puolia kannattajistaan, se mentti puolet edustajistaan. SIinä on todella iso ero.

Toki PS sai hyvän tuloksen sisäisten ristiriitojen revittyä puolue kahtia, mutta silti vaalivoitton +1. Se nyt vaan on fakta, en ymmärrä miksi tästä pitää vääntää.

2017 perusuomalaisten kannatus oli 8,8 prosenttia.Tällöin Jussi Halla-Aho astui johtoon.Nyt kannatus 17,5 prosenttia. Meidä mielipide ero tulee siitä että sä et pidä Perussuomalaisia voittajina koska vertaat 2015 vaalien paikkamäärään.
Musta taas turha verrata siihen koska Perussuomalaisten johto vaihtunut täysin ja kannatus romahti kahden vuoden aikana ja Halla-Ahon suoritusta arvioidessa pitää tietenkin verrata siihen missä kohtaa hän tuli johtoon ja tämä tapahtui 2017 ja kannatus on siitä yli tuplaantunut.

Kukaan ei kiistä sitä mitä sanot että vaalipaikkamäärä kasvoi yhdellä,niinhän se teki. Jos me mitataan Halla-Ahon johtamaa Perusuomalaista ainoastaan vaalipaikkamäärällä niin silloin olet oikeassa.Olimme vasta neljänsiä. Mutta kuten edellä kirjoitin kyllä perussuomalaiset olivat suurimpia voittajia näissä vaaleissa jos sä kahdessa vuodessa tuplaat kannatusmäärän.
Pokerman82

ViestiKirjoittaja Pokerman82 » 15.04.2019 12:45

RobertKnepper kirjoitti:
Pokerman82 kirjoitti:Niin minä puhuin siitä että jos olisimme olleet ykkösiä niin persujen johtamaan hallitukseen olisi tullut ainaki kokoomus ja kd, ja uskon että se keskustakin olisi tullut ja se olisi riittänyt.Vaikkakin vaikeide neuvottelujen kautta.

Nyt Persut tuskin tulee oleen hallituksessa, siitä samaa mieltä.

Mutta joka tapauksessa, mitä enemmä persut ääniä saa sitä enemmä myös muiden puolueiden on pakko alkaa kuuntelemaan ja muuttamaan asenteitaan.Tämähän on Halla-Ahon tavoite.Ja esimerkkejä et näin on käynyt löytyy Länsi-Euroopasta.

Ei olisi tullut kokoomus. Tuskin KD. Muut voivat helposti todeta että yhteistä linjaa ei löydy, ja kun PS olisi epäonnistunut hallitusneuvotteluissa niin seuraavana olisi ollut SDP. Kokoomus tietenkin ymmärtää tämän ja olisi todennut että yhteistä linjaa ei löydy. EIkä olisi löytynyt muidenkaan kanssa ja Jussi olisi epäonnistunut hallituksen muodostuksessa.

Pidän pienenä mahdollisuutena että yhteinen linja olisi löytynyt, mutta se olisi vaatinut PS:lta niin suuria myönnytyksiä hallitusohjelmaan maahanmuuttoasioissa ja yleisissä ihmisarvoon liittyvissä kysymyksissä että PS olisi joutunut syömään vaalilupaukset -> suututtaa omat äänestäjänsä. Ja sitten ei tiedekkään mitä olisi käynyt.

Ei kenenkään ole pakko kuunnella tai muuttaa asenteitaan PS suuntaan niin kauan kun kannatus on tätä luokkaa. Vaikka olisi 25% niin silti ei olisi pakko. Jos PS ei jousta tietyistä kysymyksistä niin PS vetoista hallitusta ei suomessa nähdä ellei niiden kannatus lähentele 50%.

Joo siis tää oli vaan mun mielipide että Kokoomus olisi tullut koska heille tärkeimmät asiat on taloutee liittyvät.Maahanmuuttopolitiikka olisi heille varmasti ollut asia missä Kokoomus olisi ollut varmasti joustaneet.Talousasioissa he oli Jussin linjoilla. KD päättelin siitä että Essayah tuli Jussin kans hyvin toimeen.Keskusta oli villi arpaheitto joka perustu mun arviois siihen että Sipilä on oman edun ajattelija.Joten voi olla että olisi syntynyt tai ei.Sitä me nyt ei voida kumpikaan varmuudella tietää.

Boldattuun, mä en oo ihan noin pessimistinen, se on selvä että tällä tuloksella vielä ei tarvitse kenenkään muuttaa asenteitaan mutta tää on hyvä alku. Tää asenteide muutos on tapahtunut jo Itävallassa ja Tanskassa ni miksei myös Suomessa tulevaisuudessa. Nythän toki niin ei tapahtunut.
Pokerman82

ViestiKirjoittaja Pokerman82 » 15.04.2019 12:51

KarhuPingviini kirjoitti:Minä en kirjoita kovin paljon politiikasta koska en seuraa sitä oikeastaan kovin tarkasti ja jätänkin siitä syystä politiikkakirjoitukset enemmän asiaan perehtyneille. Viimeisten parin sivun perusteella suosittelisin vahvasti samaa pokermanille ja kuuntelisit fiksumpiasi kun he yrittävät sinua politiikkakysymyksissä valistaa ja ainakin oppisit siitä hieman ;-)

Kiitos että toit tämän tärkeän 25 senttisesi tähän keskusteluun. Huolimatta mielipiteestäsi sovitaanko kuitenkin niin että omaan blogiini mä saan kirjoittaa mielipiteeni ja keskustella politiikasta juurikin siitä syystä että saatan oppia "fiksuimmiltani".

En oo missään vaihees väittänyt ymmärtäväni politiikasta yhtään mitään mutta sen verran mäki tajuun että jos puolueen kannatus oli kaksi vuotta sitten 8,8 prosenttia ja näide vaalien jälkeen 17,5 prosenttia niin silloin puhutaan vaalivoitosta koska tää nousu on Suomen historian ennätys.
Viimeksi muokannut Pokerman82 päivämäärä 15.04.2019 12:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Pokerman82

ViestiKirjoittaja KarhuPingviini » 15.04.2019 12:56

...siksi minä vain suosittelinkin enkä vaatinut. Toki saat kirjoittaa omaan blogiisi puolestani aivan mitä vain. Oon alkanut vasta viime aikoina seuraamaan koska suurimmaksi osaksi se mitä kirjoitat on ollut mielenkiintoista. Tarkoitus ei oikeasti ollut vittuilla. Paitsi ihan vähän. Sen verran kuin yleensäkin kaikille =) <3
KarhuPingviini

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Pokerman82 » 15.04.2019 13:13

KarhuPingviini kirjoitti:...siksi minä vain suosittelinkin enkä vaatinut. Toki saat kirjoittaa omaan blogiisi puolestani aivan mitä vain. Oon alkanut vasta viime aikoina seuraamaan koska suurimmaksi osaksi se mitä kirjoitat on ollut mielenkiintoista. Tarkoitus ei oikeasti ollut vittuilla. Paitsi ihan vähän. Sen verran kuin yleensäkin kaikille =) <3

En muuta sinulta odottaisikaan :-D Ja kiitos että luet.
Pokerman82

ViestiKirjoittaja RobertKnepper » 15.04.2019 13:34

Siis en kiistä tietenkään etteikö PS olisi tehnyt kovaa nousua kesästä 2017. Mutta kirjoissa ja kansissa tämä tulos näkyy PS:lle pienenä vaalivoittona. Jussi on tehnyt hyvää työtä, ja vaikka en PS politiikasta pidäkkään niin Jussi on yksi parhaista väittelijöistä/argumentoijista. Hän ei kiihdy, korota ääntää tai puhu ihmisten päälle jota arvostan. En tiedä miksi oikeastaan kaikki muut huutavat toistensa päälle. Se on vain ärsyttävää katsojan näkökulmasta. Jussi on myös looginen ja selkeä puhuja, hänen ajatuskulkuaan on helppo seurata. Jos Soini olisi pysynyt PS johdossa en usko että tulos olisi ollut näin hyvä vaikka puolue ei olisi hajonnut.

Kesken vaalikauden tehdyt kyselyt on aina vähän niin ja näin, ja jos katsoo kannatusta itse valitsemastaan kohdasta kesken vaalikauden niin isoa nuosua löytyy suurimmalle osalle puolueita.

Todellinen kannatus mitataan vain vaaleissa, puolivälissä tehndyt gallupit on yhdentekeviä. SIinä mielessä PS nousu ei ole mikään älytön
RobertKnepper

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Pokerman82 » 15.04.2019 18:19

RobertKnepper kirjoitti:Siis en kiistä tietenkään etteikö PS olisi tehnyt kovaa nousua kesästä 2017. Mutta kirjoissa ja kansissa tämä tulos näkyy PS:lle pienenä vaalivoittona. Jussi on tehnyt hyvää työtä, ja vaikka en PS politiikasta pidäkkään niin Jussi on yksi parhaista väittelijöistä/argumentoijista. Hän ei kiihdy, korota ääntää tai puhu ihmisten päälle jota arvostan. En tiedä miksi oikeastaan kaikki muut huutavat toistensa päälle. Se on vain ärsyttävää katsojan näkökulmasta. Jussi on myös looginen ja selkeä puhuja, hänen ajatuskulkuaan on helppo seurata. Jos Soini olisi pysynyt PS johdossa en usko että tulos olisi ollut näin hyvä vaikka puolue ei olisi hajonnut.

Kesken vaalikauden tehdyt kyselyt on aina vähän niin ja näin, ja jos katsoo kannatusta itse valitsemastaan kohdasta kesken vaalikauden niin isoa nuosua löytyy suurimmalle osalle puolueita.

Todellinen kannatus mitataan vain vaaleissa, puolivälissä tehndyt gallupit on yhdentekeviä. SIinä mielessä PS nousu ei ole mikään älytön

Siis Perussuomalaisten suosion laskun syy on TImo Soini Sampo Terho yms takinkäännöt. Jos he olisivat jatkaneet Perussuomalaisissa niin mitään nousua ei olisi tapahtunut.

Boldattu nyt ei tietenkään pidä paikkaansa.PS ihan oikeasti menetti puolet äänestäjistään Soinin ja kumppaneiden seurauksena ja Halla-Ahon johtama puolue voitti ne 2017-näiden vaalien aikana takaisin joten toi PS nousu on älytön. Puhutaan edelleen mihin verrataan. Paikkamääriin 2015 jos verrataan olet täysin oikeassa.

Nyt ku saatu tää asia selväks voidaaki unohtaa väännöt hetkeks ja palata tylsään pokeriin.

Jos joku haluaa nähdä suomalaisten kännipokeria niin Lexin youtubekanavalla 3h28min pätkä.
Pokerman82

ViestiKirjoittaja Pokerman82 » 16.04.2019 0:28

DAY 104/365
Tänää pelattii 5h10min käteistä ja siinä sivussa 3turnausta joihi meni 33€ ja takaisin 14.56 joten turneet -18,44. Plo10 jäi mukavasti +130 joten päivä +111.56

Laitetaas muutama sekoominen vihuilta parilta päiviltä
Niin hassua
1.K99J pöytää maksanu koko matkan ja riverin 9 chekreissaan QT97 ja vihu maksaa loput hilut TJ73 140bb deepLOL
2.165bb deep 3betatus vihu lähtee keulii 35Jfd boardiin 47TT kädessää eikä pääse AAKQds ohi.
3. Tässä onnistuin saamaan ite 130bb melkein kuolleena sisään flopilta,oli 2 outtia suoraa elossa 8Q3fd boardiin sekä bdfd joka toki sieltä myös tulee tulee, 3way allin.
4.Tän päivän wtf hetki- Vihu 3betannu otin kii T568ds flop A79, sieltä lyönti pieni,turn 8 joho chekreissaan sisään ja sieltä otetaa 75JQ lol
5.Todellista megavalasta vs Q93 boardii Q9J7s itel kädes ja vihu leipoo 200bb 23A9 sisään.Spr oli matala mut only against this guy.
6.Perus sekoominen tän tason vihuilta,mulla AAJT ja vihu 100bb pre allin KQ38kolme samaa maata lol

Sitten ruokavalio hommia. Huomasin että olen ketoosissa. Heräsi hieman väsyneenä,laittelin aamupalat ja kävin aamulenkil pari tuntia herätyksestä ja sit otin päivän ekan session. Tuli yhtäkkii hirvee tarve puhella ja haukkua vihuja ihan niiku ne kuulis ja lauleskelin vaan jotain itekseen :-D .Hirvee energiaboosti yhtäkkii.
Oli illal semihaasteellista keskittyy hyvin mut saunan jälkeen yks sessio ni taas tasaantu.

En huomaa ite pahan hengityksen lisäks mitää muita oireita. Ketoosi etu et unentarve pienenee, 8h ei tuu nukuttuu millää, 6h pärjää ihan hyvin näköjää ainaki toistaseks.
Pokerman82

ViestiKirjoittaja dulle11 » 16.04.2019 14:40

Pokerman82 kirjoitti:DAY 104/365

Sitten ruokavalio hommia. Huomasin että olen ketoosissa. Heräsi hieman väsyneenä,laittelin aamupalat ja kävin aamulenkil pari tuntia herätyksestä ja sit otin päivän ekan session. Tuli yhtäkkii hirvee tarve puhella ja haukkua vihuja ihan niiku ne kuulis ja lauleskelin vaan jotain itekseen :-D .Hirvee energiaboosti yhtäkkii.
Oli illal semihaasteellista keskittyy hyvin mut saunan jälkeen yks sessio ni taas tasaantu.

En huomaa ite pahan hengityksen lisäks mitää muita oireita. Ketoosi etu et unentarve pienenee, 8h ei tuu nukuttuu millää, 6h pärjää ihan hyvin näköjää ainaki toistaseks.

Missä puolialastonkuva? :wink: Kova ketoosibuumi käynnissä näköjänsä. Johtuuko unentarpeen väheneminen siltä, että unenlaatu on parempaa kun on ketoosi päällä?
dulle11

ViestiKirjoittaja Pokerman82 » 16.04.2019 21:57

dulle11 kirjoitti:
Pokerman82 kirjoitti:DAY 104/365

Missä puolialastonkuva? :wink: Kova ketoosibuumi käynnissä näköjänsä. Johtuuko unentarpeen väheneminen siltä, että unenlaatu on parempaa kun on ketoosi päällä?

No vittu lol.Musta ei viitti laittaa kuvaa ees vaatteet päällä saatikka ilman :-D

En oo varma tosta mikä siin vaikuttaa.Mä nukuin kyl tosi sikeesti viime yönä.4tuntii menee ja pitää herää kuselle sit 2h unta ja enää ei saa unta.

DAY106/365
Oli näköjään toi 103 päivä tullu kahteen kertaan. Nyt pitäs olla taas oikee lukema taulus.
Tänää aivan vittu katastrofipäivä. Koska pelit on menny hyvin plo10 8voitettua päivää putkeen,sain idean kokeilla plo25 vaikkei ny ihan rollit siihen riitäkään. Tästä nimenomaisesta syystä ku alkuun runaan paskasti niin se omaki peli sit leviää ja monttu on valmis. 1,5kuukauden aikana kuus kertaa shotittanu ja aina sama kaava. Monta binii menee hyvis sisää ja takkii joka kerta.Sit aletaa painaa.
5,5h plo25-394,56 ja plo10(2h yhdes plo25 kans)+24,87

Vitutttaa ku pientä oravaa. Pelaan loppuelämäni plo10 geegee. Seuraavat shotit otan vasta ku 100binii next levelille ni ei ainakaa vituta nii paljoo. Samanlaisella tekemisellä saat samanlaisen tuloksen. Tämäkään kerta ei ollut poikkeus. Jännä juttu muuten et ku tappiosessio ni heti grindaaa yhtä mittaa pidemmä session. Miksei voi vetää yhtmittast pitkää sessioo sillo ku kulkee.

Yleensä ku tulee monttua isommi ni tekee mieli alkaa syömää jotain hyvää ku alkaa masentaa. Mä oon siis oikeesti tunnesyöppö. Mun ois pitäny hakee kaupast suodatinpussei mut en menny hakeen niit nyt tänä iltana näis fiiliksis ku oisi salee ostanu jotai paskaa kaapin täytee. Mun keho oikein huuti et mee sinne kauppaa ostaan herkkui yms.Vitut.
Sen sijaan söin naturelli para ja saksanpähkinää iltapalaks. Ainaki jotai opittu. Para lisää testoo ja parantaa sperman laatuu. Jälkimmäisel ei kyl omalla kohdal enää niin väliä,oon tehny osani.

Nii ja kattelen jotai romanttist komediaa ja säälin itteeni LOLOLOL . Nyt saunaa ja sit vois jatkaa Blacklistii ku oon jumahtanu kolmannelle kaudelle.

Man Up motherfucker.

ps.en oo kattonu ees manun tilannetta.Vituttaa se tuomarifarssi mikä aina suosii barcaa et päätin etten kato yhtää barcan pelii enää ikinä.
Jatketaa huomenna harjotuksia. GL
Pokerman82

ViestiKirjoittaja RobertKnepper » 17.04.2019 9:26

Aika rankalta kuulostaa. Sun pitäis nyt saada se pää kasaan ettei se sula PLO25 shotissa. Toi on ihan karmeta jälkeä kun shotissa lähtee pää kieuhumaan. Onko asuntolainaa? Pistät sen lyhennysvapaille niin pienentää menoja ja samalla rollin kasvatus on helpompaa. Monella on myös ylimääräistä tavaraa nurkissa, myyt pois ja otat rollia. Tossa menee ikä ja terveys jos joudut harjaamaan PLO10 kovin pitkään. Tiedän että ei ole aina helppoa, mutta käteistä kun pelaa niin softat instana kiinni kun alkaa päässä kiehumaan, se maksaa vaan rahaa ja varmaan tiedät sen itsekin..

Tai pitäiskö sun ottaa jostain pieni steikki jotta pääset vetämään PLO25?
RobertKnepper

Käyttäjän avatar

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Blogit