Kirja on nyt hyväksytty painoon (kyllä vain, ei ole siis liian pervo painettavaksi sentään!) ja pitäisi tulla kirjakaupoista tilattavaksi muutaman päivän sisällä.
Toinen tilitys ei liity kirjaan eikä ole yhtä positiivinen. Kirja siis hyväksyttiin painoon, mutta ajokoe hylättiin.

Jännitin niin paljon, että pieleen meni. Ja vielä sellaiset jutut missä ei ole normaalisti ollut ongelmia, eli käytin vaihteita väärin ja auto sammui keskelle tietä koska väärä vaihde. Kolme ajotuntia varattu lisää ja 2 vkon päästä uus ajokoe, mutta nyt on kyllä täysin epäonnistunut olo ja jäi kammo koko kokeesta. Neljästä osa-alueesta yhdestä arvosana 4 ja yhdestä 3, eli ei sentään ihan kaikki mennyt pieleen, mutta arviointipalautteesta ei jäänyt sellaista kuvaa, että olisin tehnyt mitään oikein. Etenkään kirjallisesta. Suullisestakin tuli sellainen olo, että se sanoi yhden positiivisen asian vain ettei mulla olisi niin paha mieli. No ei auttanut. Nyt on kyllä itsetunto taas nollassa ja käsitys itsestä kuljettajana.
Opettaja sanoi ettei kannata jäädä murehtimaan, mutta olen vain itkenyt ja sättinyt itseäni tunteja. Jotenkin tiesin että mokaan jännityksen takia. Mutta se koetilanne oli vielä kamalampi kuin luulin. Siis itse koehan oli helppo, ei edes moottoritiellä ajoa jne. Eli täydet mahdollisuudet ois ollu päästä läpi jos en ois ollu niin hermona. Miten siinä ei ois hermona kun inssiukko istuu vieressä ja koko ajan tuntuu että sen mielestä oon paska. Ja palautteestakin jäi sellainen olo että ihan paska olin, vaikka tein vain yhden sellaisen virheen joka oli hylkäysperuste, eli se vaihdehomma. Mutta kun se siihen päälle vielä selitti jotain että "oli vähän epävarmaa" niin se nyt ainakin takaa sen, että se on sitten epävarmaa jatkossakin. Ihan painajaista.
Ja nyt varmaan olisi hyvä ajatella, että toinen koe on sitten helpompi, mutta olisikin. Eka jännitti liikaa, mutta nyt jännittää sitten toinenkin, koska eka oli niin painajaismainen ja jäi jo siitä tilanteesta traumat. Sit jos vielä on taas se sama ukko jonka tietää jo pitävän mua paskana.
Seksualisoi pelisi - Pimppi- ja pippelipitoinen näkökulma pokeriin -kirja saatavilla: https://www.bod.fi/kirjakauppa/seksualisoi-pelisi-kira-contender-9789528018957