PAKEN PARHAAT 2019

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit

Re: PAKEN PARHAAT 2019

ViestiKirjoittaja nikkipe » 15.10.2019 8:55

Detru kirjoitti:
PPPake kirjoitti:Livekäkyistä tulikin to-la kaikkinensa reilu pari keilaa plussaa eli ihan hyvä ratkasu.

FYP
Marraskuun ekana viikonloppuna tuun lahjoittamaan :twisted:
nikkipe
nikkipe

Pokerisivut - striimaaja

ViestiKirjoittaja Jäämies » 15.10.2019 12:06

Voin lyödä 500e vetoa että et tee 50 pistettä viikkoon ja toiset 500e että et tee 200 pistettä kuukaudessa.
Jäämies

ViestiKirjoittaja megaman844 » 15.10.2019 12:22

minä lyön 200 e jos saat 50 pistettä viikossa sinä maksat minulle 100 e jos et onnistu miltä kuulostaa pampake ?
megaman844

ViestiKirjoittaja PPPake » 28.10.2019 20:15

SM-viikko takana.

Tiistaina pelattiin 550€ Halffia. Hieno peli, jos osaa jotenkuten molempia pelejä. Otin reippailija-Heliniä vastaan pikkuarvan, kun vaikutti halukkaalta tuplaajalta hieman heikommillakin hanskoilla heti kärkeen - pot, pot, pot, pot, kädet auki ja mun AQT7ds yllättäin maksidominoituna AKT7s vastaan - mun riveröity suora < jounaan riveröity väri = no love. 75% stäkistä suli siihen. Tuosta jonkun aikaa ja tuli sellanen jako, jossa en kyllä tajua yhtään, mitä vihu oikein mietti. Mulla siis se minipinkka jälellä eli alkuleveleillä ehkä max 25bb. Keskeltä kaveri avaa, minä 3bettaan QQ75s BTN, avaaja ottaa. Floppi 235ss, sökö ja tungen loput. En muista enää tankkasko vihu ees ollenkaan, mutta joka tapauksessa kuitenkin kippas ja näytti naulat... :roll:

Tuijotin vaan niitä suun sanoessa sanan "mielenkiintosta" ja silmien heittäessä kysyvän katseen Kippari-Kallen suuntaan, joka vaan toteaa, ettei ollu mielenkiintosta. "OK. No kelpaa".

Johonkin flippiin todennäkösesti meni kuitenkin loput merkit, kun ei oo jääny jako mieleen. Fieldi vaikutti sen verran pehmeeltä, että otin vielä toisen kudin, jolla ompussa nostattelin rauhassa pinoa ja teksussa lähinnä kippailin kaiken, kun ei tullu oikein järkeviä spotteja tehä mitään, kunnes sitten jossain vaiheessa perinteinen AKo 25bb cold4betshove törmää jätkiin ja 35left CL-flippi ei napsu perille. gg.

Keskiviikkona 550€ 9max Omppua. Jos mahdollista niin on karmeempi peli kuin 10max teksu. Kolme kutia ja hyvissä ajoin ennen re-entry -ajan loppua totesin, että nyt saa riittää. Jälkeenpäin mietittynä ois saanu riittää jo heti ensimmäisen jälkeen. Ei siis ihan lähteny. Keskimmäisen ammuksen käytännössä lahjotin prizepooliin. Ei tarinaa.

Torstain Mainiin oli lippu satlan kautta nii ei tarvinnu sentään enää kuvetta kaivaa kuten ei muihinkaan myöhempiin turnauksiin. 20k alkupinkka nous parhaimmillaan lähemmäs 100k, mut päivän päätteeks jäi vaan 34k ja sija 43/45. TV-pöydässä vieraillessa stäkki nous 16k-> 60k. Ei mitään kovin jännää sielläkään. Saulin katkoin, kun avasin Q6s HJ, se flat BTN ja huppipotissa 269r4s2x bet-(c-c)-(c-c)-linellä haen riverin reilun potilliseen alliin maksun. En oikein valuekäsiä löytäny yliparien lisäks ja tilanne oli sellanen, etten uskonu niitäkään oikein olevan. Telleistä vielä nopee tarkistus ja pumppu ilmotti hyvin selvästi, että muuvilla ollaan. 78 ei hyvä tällä kertaa. Tuon lisäks yks isompi AQs vs JJ -flippi tällä kertaa kotiin ja joitain pieniä potteja osittain pienillä kalailuilla maustettuna oli tällä kertaa Veikkaus-TV:n miljoonayleisölle esitelty tuotos omalta osalta. Pitää myöhemmin kattoa toi parin tunnin pätkä ja opiskella omat livetellit, että saa sieltä vuodot tukittua tai vähintään silmien liikkeet ja toimien ajastukset balansoitua. Silmistä varsinkin saa helposti tellejä, jos vaan uskaltautuu kattomaan toista silmiin.

Myöhemmin flättäsin BB:ltä käden CO:n avaukseen. AJ4ssQxJx-boardiin ch-raisesin flopin 2,2k lyönnin to 6k. Turn sökönä. Riverillä isoja merkkejä kouraan ja parin potillisen lyönti 30k. Vihu tankkiin, lopulta maksu ja enhän minä ikinä bluffaa kahta pottia riverillä ja hyvä potti kotiin AJ:llä. Loppupäivä tunkkia ja ylioptimistisia rivertarkistuksia, joten pikkupinolla kakkospäivälle, joka kesti puol tuntia ilman tarvittavaa runia. gg.

Perjantai, oi perjantai. Mainin kusautuksen jälkeen jäi 1,5h luppoaikaa ennen 440€ PKO teksua. Krusovicea ja lonkkua pari putelia per aine naamaan ja peleille, kun ei järkevämpääkään tekemistä keksiny tauolle. Yhen 100€ bountyn ehin jopa voittaa KJo vs 77 avauspöydässä, mutta kun vaihettiin pöytää niin päästäänkin ylivoimasesti mun suosikkijakoon koko viikolta omalta osalta, joka kalpeuttaa ehkä jopa aiemmin todistetun QQ75 vs AAxx:n.

Avaan 75/150/150 -tasolla minit EP 10 (c) 7 (c) , MP iloinen nuori mies flat ja oisko Helppi maksanu kans isolta. Floppiin A (d) J (c) 9 (d) , johon jatkan noin potillisella, nuori mies maksu ja Juha irti. Turn 4 (c) tai vastaava pieni risti. Jatkan isoa barrelointia, kuten jatkaisin valuenakin ja lyön 3075, joka on taas lähellä potillista. Sit tullaankin kaikella yli ja koska kyseessä on PKO-turnaus niin toki haluan tietää tarkan countin, koska näytti olevan aika samankokonen pino vastassa. Itellä on 7 kilon chippiä takana. Kattelen vihun merkkejä ja jakaja pariin kertaan toteaa, että 10150. Lasken saman ja oon ilonen, että mulla on just sen 25 merkkiä enemmän ja vaikka aivot oli aika juntturassa niin totesin 5k lisämerkin (bountyn merkkiarvo) antavan mulle ehkä just ja just oddsit maksaa ja otan kiinni. Vihulla AQ ja river blancottaa. Vittu. Ei käy ikinä hyvät. Mutta hei, chip and chair ja uuteen nousuun.

Ihmettelin, kun aasialainen vierustoveri piti kättä mun eessä ihan niinku haluais kätellä tippumisen merkiks. Mutta enhän minä vielä kättele, kun mulle jäi kuitenkin vielä yks merkki. Paitsi, että jakajan ja varmaan kaikkien pöydän muiden asukkien laskutoimitusten mukaan 10075-10150 antaa negatiivisen tuloksen. "Jaa". gg. En tajua vieläkään, miten tossa kävi noin, kun kuitenkin ihan rauhassa kattelin ne merkit ja kaikki. Pieni selittämätön virhe siihen kohtaan lol. #-o

Menin sit vielä illalla ensimmäistä ja viimistä kertaa tolla viikolla käkkypöytään, jossa perseilin pari tuntia pelaten paskinta pokeria ikinä, joka on aikamoinen suoritus, koska rima on jo ennestään aika matalalla. Pikkuomppuun pariin tuntiin -850€, kunnes tajusin suksia pois pöydästä. Hyvän seuran, Millibaarin ja mättöjen kautta takas rauhottumaan ja välipäivän viettoon.

Lauantaina ei jaksanu sököille mennä ja koska viikko oli vahvassa montussa niin oli hyvää aikaa kerätä pää kasaan ja opetella pelaamaan, kun sunnuntaina oli vielä kilon 6max ompussa pehmeessä fieldissä paikka iskeä. Silmäilinkin sen kunniaks syksyn 5k€ Grand Slam ompun lävihte ja opettelin herrojen ranget ja kaikkien livetellit siinä samalla. Ja kyllähän sieltä aika hyvin kaikennäköstä arvokasta infoa irtos. Pitää kattoo noita enemmänkin ja varsinkin teksun puolelta. Ompussa ainakin käytettiin silmiinpistävän vähän luovuutta paria pelaajaa ja muutamia helmijakoja lukuunottamatta. 95% jaoista vaikutti ainakin aivan standardeilta. Toki turnausomppu pienillä stäkeillä pelaakin useesti itse itsensä. Telleistä sai sentään vähän enemmän irti.

Sunnuntaina pelailin todennäkösesti ensimmäistä kertaa ikinä livepokeria täysi-ikäisenä täysin vesiselvänä. Vaikken perjantainakaan kokenu olevani juurikaan tuubassa niin oletan, että jollain tapaa kuppi oli vaikuttanu siihen, että pariinkin kertaan laskeskelin merkit ihan päin honkia tai vaikka laskin ne oikein niin ymmärsin ne silti väärin. Tai jotain outoa joka tapauksessa. No pelasinkin sunnuntaina parhaiten koko viikolla, mutta 40 kilon alkustäkki liikahteli koko turtsin välillä 20k-65k, kun isommat flipit tuli dunkkuun ja pienillä poteilla pysyteltiin aikamme mukana. 20min levelit oli kyllä turhan lyhyet varsinkin, kun blinditkin nous 400->600, 4000->6000 jne eli ihan älyttömän nopeesti. Käytännön hyperturboturnaus siis, vaikka keskivertoa nopeemmin peliä pelattiinkin. Ei löytyny runeja siis viimiseenkään turtsiin ja SM-viikon tulossaldona kevyt kuoppa. Toissa viikko mukaan lukien about -5k€ tulos livepeleissä. Wp. Osaltaan ihan ansaittu, osaltaan ehkä ei, mutta näillä mennään. Jokainen juoksee kykyjensä mukaan.

Nyt parin viikon harjottelutauko ja Coolbetissä uudelleen baanalle, ellei olla boikettu jo ennen sitä.
PPPake

ViestiKirjoittaja Riku » 29.10.2019 12:05

Oli mukava tavata. :beer2:
Riku

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja PPPake » 31.10.2019 3:20

Riku kirjoitti:Oli mukava tavata. :beer2:

Näin oli. :drunk:

Kuusplus.png

6+ Holdem noussu nykyään ehkäpä jopa mun uudeks suosikkipeliks. Ennen WCOOP:ia ja sen aikana aattelin, että skippaan koko turneen, kun ei ollu mitään hajua, miten tuota peliä kannattais pelata. Pelasin sen kuitenkin ja pikkuversio lähti uiskentelemaan ihan hyvin ja ei ollu kaukana, että ois menny todella pitkälle. Lopulta pienen nittailun jälkeen tipuin AKo vs JTs. Hienosti nittailtu, kun perässä mentiin lopulta keskelle.

Josta päästään asiaan eli equityjen läheisyyteen. Olin kyllä joskus lukenu että JTs on AKo:ta edellä, mutta eipä ollu jääny asia mieleen. Bustaamisen jälkeen tajusin heti, että olin pelannu peliä ihan älyttömän väärin eli aivan liian tiukkaa, joten murskasin pelityylin saman tien täysin uuteen uskoon. Nykyään survon vaan kaikki sinne päin olevat kädet ja katon, kun porukka kippaa ittesä kuolioon tai sit koppaavat jollain ja vaikka ois naabelit vastassa niin silti useimmiten yli 30 pinnaa itellä. 45-50 pinnaakin monesti, vaikka äkkiseltään näyttäis törmäävän johonkin kovaan käteen. 6+ Holdem on siis myös oiva tiltinpurkupeli varsinkin turnausmuotosena, jos on taipumusta purkaa pientä päänsisäistä painetta räiskimällä.

Hauskimpia on sit nää aivan "niteimmät", jotka ei pelaa juurikaan mitään ja sit yhtäkkiä puskevat 20bb+ deep jollain pienellä parilla kuten nyt tossa, jonka voitin, nii pöydän tiukin tuikkas finaalissa kaiket 66:lla mun BTN-antea päin. Kiitos vaan. Mun T9o tms oli 65% suosikki pre.

Ei oo siis varsinaisesti teksumiehille suunnattu peli tää peli. Tai saa ainakin perus teksuranget kokea aikamoisen muodonmuutoksen, kun aletaan miettiä, millä käsillä koppaillaan vaikka 50% puskurangen puskuja 50-100bb (tai tarkemmin 50-100 antea) deep. ICM-mankelit sun muut vielä vähän sekottamaan pakkaa nii avot. Siinähän kokeilet koppailla sillä AK:lla vaan huomatakses, että oot jälleen kerran oletettua huonommissa isosti sisässä. Ihana peli kerta kaikkiaan. Hillokin kalpenee rinnalla.

Ainoo huono puoli on anteissa ja siinä, miten peli muotoutuu tietyllä tavalla väärään suuntaan turnauksen edetessä eli kun päästään huppiin nii ollaankin yhtäkkiä helposti 100-200 antea syvillä ihmettelemässä, kehtaako vielä survasta vaan suoraan kaikki kalkut keskelle. Yleensä kyllä kehtaa, vaikka taisteltava potti on pienempi ku 3-6 pelaajan asettaessa antet. En tiiä, mihin juontaa juuret, että peli kulkee BTN-anten kautta blindien sijaan, mutta imo toi ois just hyvä, jos vaihettais BTN-anten tilalle normaalit SB ja BB nii teksunitit ois vielä enempi ulapalla, mitä ovat olevinaan tekemässä.

Ei ollu todellakaan kuusplussan kanssa rakkautta ensisilmäyksellä, mutta niin vaan jäyhempikin ukko lämpenee, kunhan vaan vähän oikeita heikkoja kohtia kutittelee ja sit onkin jo menoa. Isompaa biniä, enempi pelaajia ja enemmän pelattavaa vielä vähän kaipailisin. Pelistä löytyy kyllä aineksia menestyä tulevina vuosina.
PPPake

ViestiKirjoittaja Detru » 31.10.2019 9:42

6+ käkkyä on tullut hakattua jo jonkunmoinen määrä ja aikalailla samat havainnot. AK on moninkertaisesti vahvempi verrattuna normiteksuun ja taasen AQ on moninkertaisesti heikompi. JTs preflopnuts :-D

Suurimmat virheet juurikin pf pelata normaaliteksunrangeilla sekä equityjen läheisyydestä johtuen betisizingit ovat fieldissä suurimmalti osin aivan liian pieniä. Kun kyseessä on kuitenkin NL niin monesti useamman potillisen survaisut ovat avain profittiin. Red line tykkää. Position voima on ihan älytön varsinkin kun pikkasen syvemmillä pelataan.

Starssi aloitti ensin 300 anten pinoilla, mutta nyt voi ostaa vain 100 antea mukamas "pelaajapalautteen" johdosta, joten pitää ensin tuplata pari kertaa, että pääsee pelaamaan ns. pokeria. Partylla onneksi voi ostaa suoraan 300 antea :)
Discord: Detru
Twitter: @J_Solja
Detru

Käyttäjän avatar
Moderaattori

ViestiKirjoittaja PPPake » 04.11.2019 17:10

Netti-SM viikonloppu takana.

Pyhitin viikonlopun vaan SM-turnauksille (+Henkulin freerollille). Jokaisena päivänä päädyttiin finaaliin jossain pelissä, mutta ei ollu tällä kertaa finuruneissa juuri kadehdittavaa. Jäi olo, että aivan liian moni helppo kilo jäi pöytään. Ja pytyt tietenkin myös.

Perjantaina Sökö kulki. Alkuun laitettiin imago kuosiin painamalla käytännön kuolleena aina menemään ja sit myöhemmin kerättiin omat korkojen kera takasin.

Käteispelinä en tykkää Sököstä yhtään, mutta turnauksena sitäkin enemmän - ainakin, kun pelaa näin yhen turnauksen per vuosi -taktiikalla nii ei ehi kyllästymään aivan alkuunsa. Joutuu seuraamaan aika tarkkaan peliä, jos meinaa jotenkin päästä peliin ja vihuihin sisään. Ja kun paikka tulee potin ostoon niin niitä paikkoja ei parane montaa jättää käyttämättä, koska seuraavaan vastaavanlaiseen tilanteeseen saattaa 8-kätisenä mennä aika kauan ja antet syö stäkkiä koko ajan.

Alkusekoilujen jälkeen hilasin stäkkiä tasasesti ylös ja olin TOP3-5 pinolla todella pitkään liikkeellä. 10-11left tuli otettua iso pikkuflippi TcJc vs hieman pienemmän pinon 99 vs pikkupinon allit xx ja maalissa mulle oli tullu pari ristiä lisää, joka hyvä ja siitä selvä CL-pinkka kohti FT-bubblea, jonka aikana pääsin pari kertaa hyvissä dominoivilla käsillä sisään pikkukaloja vs, mutta pikkukalat tuli molemmilla kerroilla tuplaten ulos, mikä huono. Finussa 66 vs 33 oli taas toista aiempaa mainittua kalaa vastaan huono. Lopulta 5left tais vielä kolmannenkin kerran liikkua merkit samaan osotteeseen, kun survasin ( Kc )8c2c chraisepotilla ( )J8o -pintaa ja isoa cbettiä kylkeen - merkit sisään jätkiä vs eikä tullu apuja. Aika ICM-pommi, kun olin joko 3 tai 4 chipeissä ja yks selvästi pienempi pino mukana vielä, mutta oli vahva tunne, että väri tai jotakin riittävää tulee. Mutta ei taaskaan tullu saatana. Miten ei voi aina tulla? Mulle sääli 600€ kun voitosta 2,4k€. Pytystä tietty ensisijasesti pelattiin nii pysty ottamaan härskimpiä laineja/isompia flippejä.

Ei seuraavana päivänä näkyny enää Sököä aulassa, mutta toivottavasti AlyNiekka voitti. Varmaan ainoo, joka osas säännöt tossa pelissä ja pelas erittäin hyvin sen ajan, mitä ehin samoissa pöydissä näkemään.

Lauantaina 20€ teksureba purjehti kans finaaliin, josta lennettiinkin heti ensimmäisenä pihalle ja jämät paistikkaassa fieldissä taas syliin. BB vs SB CL-SB:n 3bb avausta vs std 20bb 3b-pusku femmoilla ja AQo snapcall hyvissä A99-floppiin, joten chiplead ei vaihtanu omistajaa.

Jännä standarditilanne siinä mielessä, että suoraa puskua vs oisin saattanu jopa kipata tai olisin vähintään vakavasti sitä harkinnu, vaikka periaatteessa suoran shoven range on todennäkösesti tossa spotissa heikompi ku 3bb-avauksen range. Tai jos mietitään niin, että toi jako oltais pelattu kortit auki tai vaikka niin, että vaan minä nään kortit. Jos ois tullu suora pusku nii oisin kipannu 55 vs AQ, mutta kun tulee 3bb avaus niin meen hyvillä mielin 3bettinä kaiket sisään, vaikka tiiän maksun tulevan aina... Onko järkee vai ei? :-k Saatoin just paikantaa pienehkön aukon mun pokerifundamentaaliajattelussa.

Pitänee siirtyä teoria-ajattelussa mikepostlemaisempaan suuntaan ja ottaa vaan maksu ja kattoo flopilta tilannetta uusiks. Kaikessa hauskuudessaan/kurjuudessaan/absurdiudessaan uskon, että niistä Postlen striimeistä vois oppia oikeesti paljonkin eri juttuja omaan peliin ihan strategiamielessä. Ensin täytyy opetella pelaamaan pokeria kortit auki oikein ennen ku voi hallita peliä kunnolla näkemättä kortteja. Käsihistoriat (h)

Eilen sunnuntainakin sain mahollisuuden pyttyyn finaalin muodossa 30€ teksufreezeoutissa, mutta jälleen kerran sieltä lennettiin hyvissä ajoin ensimmäisenä pihalle, kun pääsin tuikkaamaan CO:n miniavausta vs AQo napilta sisään alle 20bb deep ja yllättäin kaveri BB:ltä herää maksamaan ja naabelithan ne sieltä kurkistaa. Alan sulkemaan jo pöytää, mutta piti vielä piruiluna nähä riverillä outiton yksinäinen rouva virnistämässä. Ei ollu ees gg. Kasper totes perjantaistriimissään hyvin, että naabeleita vastaan putoaminen tuntuu aina erilaiselta ku muut putoamiset - varsinkin tolleen takaa herätessään, kun niitä ei oikein ilman Postlen syväluotaavia kiveksien tuijottelutaitoja voi välttää. Taito sekin.

Marginaalinen purppuran plussa tuloksena viikonlopusta. Aika paljon enemmän oli tarjolla, mutta siihen on tyytyminen, mihin on tyytyminen.

Viikon päästä kattelaan, mihin Tallinnassa on tällä kertaa tyytyminen, hyytyminen, tyydyttäytyminen ja hyydyttäytyminen.
PPPake

ViestiKirjoittaja PPPake » 06.11.2019 17:14

hillovavaa.png
PPPake

ViestiKirjoittaja PPPake » 06.11.2019 20:30

No nyt on sellanen palkintostruktuuri, josta sytyn.
Kunnon omppua.png
PPPake

ViestiKirjoittaja PPPake » 07.11.2019 13:58

hilloa hilloa.png
PPPake

ViestiKirjoittaja PPPake » 08.11.2019 16:58

Oon pelaillu nyt ilman HUDia turnauksia viimiset kuukauden pari nii ei oo tullu merkittyä käsiäkään siinä samalla. Yleisesti ottaen HUD on muutenkin aika turha turnauksissa, jos pelaa vaikka Veikalla, missä pelaajien vaihtuvuus on aika olematon ja samat nikit porhaltaa joka tapauksessa kärkikahinoissa. Starsillakin, kun pelaa enemmän hillopainotteisesti nii ei ne ylimääräset statsit ruudulla loppupeleissä paljoa infoa anna. Tulee keskityttyä pelaajiinkin varmaan paremmin, kun ei oleta jonkun ohjelman tekevän sitä tutkimustyötä taustalla sun puolesta. Eikä tuu tehtyä enää niitä typerimpiä yliadjustointeja jonkun mitättömän samplen satunnaisen lukeman perusteella. Pääsääntösesti porukka pelaa vaan omia korttejaan ylirehellisesti ja jos joku poikkeaa linjasta nii sit voi tehä noten, että tää on joko aivan totaali tai joku voi jopa osatakin jotain ja adjustoidutaan tilanteen mukaan.

Eilen pelasin pitkästä aikaa zoomia. Satku ei halunnu lähteä niin vaihoin huvikseni viiskymppiseen kattelemaan, mitkä meiningit siellä on. Tykkäsin. Satkussa yleensä vähintään joku osaa pelata, mutta yhen illan perusteella viiskymppisessä kukaan ei ollu kuullu ompun säännöistä. Allekirjottanu pikkutorstaihiprakassakin pärjäs kohtalaisesti.

1) En muista, miks en oo jatkanu turnilla barreloimista. Aika kammokortti jättää lyömättä turni. Tällä kertaa se tosin näytti maksavan takas ihan hyvin riverillä. Pieni valueinduusseri ja vihu snappot kylkeen. Tietyllä tavalla jopa arvostan ja oisin saattanu itekin koittaa painaa ne naulat pakkaan, mutta en nyt silti ihan aina lähtis kokeilemaan, koska KK on monesti riittävän hyvä semmosenaan. Mukava kuitenkin pelata vihuja vastaan, jotka on kykeneviä tekemään näitä liikkeitään.

PokerStars - $0.50 PL Hi FAST (6 max) - Omaha Hi - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

BTN: 69.3 BB (VPIP: 37.50, PFR: 25.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 8)
SB: 222.16 BB (VPIP: 12.50, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 9)
BB: 100.04 BB (VPIP: 28.57, PFR: 8.93, 3Bet Preflop: 5.00, Hands: 115)
Hero (UTG): 100 BB
MP: 105.98 BB (VPIP: 27.27, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 11)
CO: 48 BB (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: -, Hands: 4)

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 4:heart: A:diamond: A:heart: 8:heart:

Hero raises to 3.5 BB, fold, fold, BTN calls 3.5 BB, fold, BB calls 2.5 BB

Flop: (11 BB, 3 players) 5:spade: 8:spade: 5:heart:
BB checks, Hero bets 5.22 BB, BTN calls 5.22 BB, BB calls 5.22 BB

Turn: (26.66 BB, 3 players) Q:diamond:
BB checks, Hero checks, BTN checks

River: (26.66 BB, 3 players) T:diamond:
BB checks, Hero bets 7 BB, fold, BB raises to 46.32 BB, Hero calls 39.32 BB

BB shows 2:club: Q:club: K:diamond: K:heart: (Two Pair, Kings and Fives)
(Pre 33%, Flop 10%, Turn 10%)
Hero shows 4:heart: A (d) A:heart: 8:heart: (Two Pair, Aces and Fives)
(Pre 67%, Flop 90%, Turn 90%)
Hero wins 115.3 BB

2) Toiselta sankarilta erikoispeli ja samalta herraoletetulta näitä kyllä riitti. Luovuus on hyve.

BTN: 70.84 BB (VPIP: 65.12, PFR: 34.88, 3Bet Preflop: 10.53, Hands: 44)
SB: 58.22 BB (VPIP: 42.86, PFR: 14.29, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 8)
Hero (BB): 180.38 BB
UTG: 36.72 BB (VPIP: 40.38, PFR: 16.35, 3Bet Preflop: 2.13, Hands: 209)
MP: 104.36 BB (VPIP: 12.50, PFR: 12.50, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 16)
CO: 124.34 BB (VPIP: 24.00, PFR: 8.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 25)

SB posts SB 0.5 BB, Hero posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has A:spade: 8:club: K:diamond: T:diamond:

UTG calls 1 BB, fold, fold, BTN raises to 4.5 BB, fold, Hero raises to 15 BB, fold, BTN calls 10.5 BB

Flop: (31.5 BB, 2 players) 6:diamond: 5:diamond: Q:diamond:
Hero bets 9.88 BB, BTN raises to 19.76 BB, Hero calls 9.88 BB

Turn: (71.02 BB, 2 players) 2:diamond:
Hero checks, BTN checks

River: (71.02 BB, 2 players) 6:heart:
Hero checks, BTN bets 36.08 BB and is all-in, Hero calls 36.08 BB

BTN shows 3:club: 7:club: 9:heart: J:diamond: (One Pair, Sixes)
(Pre 45%, Flop 0%, Turn 0%)
Hero shows A:spade: 8:club: K:diamond: T:diamond: (Flush, King High)
(Pre 55%, Flop 100%, Turn 100%)
Hero wins 139.18 BB

3) Tässä oli jo vähän enemmän järkeä. Turnin pieni donkkiblokkibetsi aika jännä. En ite käytä missään yhteydessä, mutta täytyy laittaa korvan taakse. Yleensä on aika vaikeeta löytää spotteja, jossa tollasen vois perustella, mutta imo tässä sellaset saattaa jopa löytyä.

BTN: 103.62 BB (VPIP: 17.67, PFR: 11.28, 3Bet Preflop: 4.39, Hands: 815)
SB: 130.84 BB (VPIP: 33.33, PFR: 16.67, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 6)
BB: 99.78 BB (VPIP: 62.96, PFR: 37.04, 3Bet Preflop: 12.50, Hands: 55)
UTG: 114.98 BB (VPIP: 24.96, PFR: 18.52, 3Bet Preflop: 7.84, Hands: 1,265)
Hero (MP): 100 BB
CO: 206 BB (VPIP: 52.17, PFR: 30.43, 3Bet Preflop: 16.67, Hands: 23)

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has K:heart: A:diamond: J:heart: 4:spade:

fold, Hero raises to 3.5 BB, fold, fold, fold, BB calls 2.5 BB

Flop: (7.5 BB, 2 players) 4:heart: A:heart: J:club:
BB checks, Hero bets 4.98 BB, BB calls 4.98 BB

Turn: (17.46 BB, 2 players) 5:spade:
BB bets 5 BB, Hero raises to 31.58 BB, BB calls 26.58 BB

River: (80.62 BB, 2 players) 6:spade:
BB bets 59.72 BB and is all-in, Hero calls 59.72 BB

BB shows 3:heart: 8:diamond: 6:heart: 3:diamond: (One Pair, Sixes)
(Pre 47%, Flop 9%, Turn 20%)
Hero shows K:heart: A (d) J:heart: 4:spade: (Two Pair, Aces and Jacks)
(Pre 53%, Flop 91%, Turn 80%)
Hero wins 196.06 BB

4) Pot or not river? Luultavasti pot tiukkaa rehellistä vihua vastaan, joten missasin.

Hero (BTN): 264.94 BB
SB: 145.16 BB (VPIP: 24.44, PFR: 13.33, 3Bet Preflop: 11.11, Hands: 46)
BB: 100 BB (VPIP: 23.78, PFR: 12.97, 3Bet Preflop: 3.85, Hands: 188)
UTG: 253.64 BB (VPIP: 31.82, PFR: 17.57, 3Bet Preflop: 7.11, Hands: 3,488)
MP: 206 BB (VPIP: 46.15, PFR: 26.92, 3Bet Preflop: 14.29, Hands: 26)
CO: 115.34 BB (VPIP: 28.57, PFR: 14.29, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 7)

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has A:heart: 7:club: K:diamond: Q:heart:

fold, fold, fold, Hero raises to 3.5 BB, fold, BB raises to 11 BB, Hero calls 7.5 BB

Flop: (22.5 BB, 2 players) 5:spade: 8:club: K:club:
BB bets 10.9 BB, Hero calls 10.9 BB

Turn: (44.3 BB, 2 players) Q:club:
BB bets 17.5 BB, Hero calls 17.5 BB

River: (79.3 BB, 2 players) 5:club:
BB checks, Hero checks

BB shows A:club: 8:spade: 7:spade: T:club: (Flush, Ace High)
(Pre 47%, Flop 56%, Turn 90%)
Hero mucks A:heart: 7:club: K:diamond: Q:heart: (Two Pair, Kings and Queens)
(Pre 53%, Flop 44%, Turn 10%)
BB wins 75.34 BB

5) Omahassa tuntuu lähtökohtasesti vieraalta ajatukselta esimerkiks 3bet-foldailla mitään käsiä, mutta tässä tuntu, että tää vois olla suunnilleen paras käsi 4bet-foldiin, jos sellasen haluaa suorittaa. Sopivat syvyydet ja kaikki.

Hero (BTN): 225.72 BB
SB: 365.28 BB (VPIP: 23.08, PFR: 15.38, 3Bet Preflop: 2.27, Hands: 121)
BB: 185.96 BB (VPIP: 26.39, PFR: 12.50, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 74)
UTG: 111.26 BB (VPIP: 20.99, PFR: 13.58, 3Bet Preflop: 7.50, Hands: 81)
MP: 105.32 BB (VPIP: 27.99, PFR: 16.02, 3Bet Preflop: 3.24, Hands: 719)
CO: 140.14 BB (VPIP: 25.48, PFR: 19.01, 3Bet Preflop: 8.13, Hands: 1,340)

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 9:spade: A:spade: 2:heart: K:heart:

fold, fold, fold, Hero raises to 3.5 BB, SB raises to 11.5 BB, BB calls 10.5 BB, Hero raises to 46 BB, fold, fold

Hero wins 34.5 BB

6) Tässä meinas käydä riverillä lapsus, kun olin ottamassa maksua, kunnes tajusin, ettei mulla ollukaan niitä nauloja, jotka mun cold4bet-rangessa toki useimmiten on. Joutukin siis painamaan. Näin syvillä aggressivista paistia vastaan haluaisin kyl myös nähä käteni mieluummin dubbelina ku tämmösenä paskana.

BTN: 97.5 BB (VPIP: 20.14, PFR: 11.76, 3Bet Preflop: 1.57, Hands: 906)
SB: 410.76 BB (VPIP: 100.00, PFR: 60.00, 3Bet Preflop: 66.67, Hands: 10)
Hero (BB): 864.62 BB
UTG: 112.32 BB (VPIP: 15.00, PFR: 8.00, 3Bet Preflop: 1.96, Hands: 103)
MP: 102.12 BB (VPIP: 25.21, PFR: 12.61, 3Bet Preflop: 5.66, Hands: 122)
CO: 102.76 BB (VPIP: 33.33, PFR: 23.33, 3Bet Preflop: 14.29, Hands: 30)

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has A:diamond: 7:diamond: K:club: 8:spade:

UTG raises to 3.5 BB, fold, fold, fold, SB raises to 11.5 BB, Hero raises to 38 BB, fold, SB calls 26.5 BB

Flop: (79.5 BB, 2 players) J:club: J:spade: 5:spade:
SB checks, Hero checks

Turn: (79.5 BB, 2 players) 4:club:
SB bets 39 BB, Hero calls 39 BB

River: (157.5 BB, 2 players) 3:diamond:
SB bets 63 BB, Hero raises to 342.5 BB, fold

Hero wins 279.5 BB

7) Vihun pöksyissä oisin housut märkänä tunkenu kuolleena sisään turnilla ja itkeny paidankin märäks sen jälkeen. Ei voi osata väistää ja sitten vielä sattumalta jätän jostain syystä valuttamatta riverin. En tykkää, vaikka oisinkin oksentanu, jos kaveri ois heränny chraiseemaan riverin. Monesti nää kyl lyö ne suorat ite alle, kun pelkäävät takasököä.

BTN: 48.5 BB (VPIP: 22.41, PFR: 15.52, 3Bet Preflop: 6.31, Hands: 298)
SB: 113.52 BB (VPIP: 20.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 5)
BB: 100 BB (VPIP: 20.30, PFR: 15.44, 3Bet Preflop: 8.67, Hands: 8,480)
UTG: 334.68 BB (VPIP: 27.96, PFR: 19.43, 3Bet Preflop: 3.95, Hands: 217)
Hero (MP): 906.44 BB
CO: 98.5 BB (VPIP: 44.00, PFR: 18.00, 3Bet Preflop: 4.35, Hands: 56)

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 2:club: A:heart: K:club: K:diamond:

UTG raises to 3.5 BB, Hero raises to 12 BB, fold, fold, fold, fold, UTG calls 8.5 BB

Flop: (25.5 BB, 2 players) 6:heart: 8:diamond: K:spade:
UTG checks, Hero bets 16.96 BB, UTG calls 16.96 BB

Turn: (59.42 BB, 2 players) 2:heart:
UTG checks, Hero bets 56.44 BB, UTG calls 56.44 BB

River: (172.3 BB, 2 players) 4:diamond:
UTG checks, Hero checks

UTG shows A:club: K:heart: T:club: 8:spade: (Two Pair, Kings and Eights)
(Pre 35%, Flop 4%, Turn 0%)
Hero shows 2:club: A:heart: K:club: K:diamond: (Three of a Kind, Kings)
(Pre 65%, Flop 96%, Turn 100%)
Hero wins 168.3 BB

8 ) Tässä en tykkää kyl riverin c-callista yhtään. Passiivisemman puoleinen vastustaja vastassa ja vaikee nähä sen löytävän tähän oikein mitään bluffeja ja valuekäsistäkään en voita oikeestaan mitään. Oikee vastaus ois siis kippi tai cr-potti. Potituksella pitäis kyl periaatteessa mennä aika monet paremmat kädet pakkaan, mutta ei näistä aina tiiä.

BTN: 150.48 BB (VPIP: 50.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 2)
SB: 84.34 BB (VPIP: 50.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 8)
BB: 50 BB (VPIP: 100.00, PFR: 50.00, 3Bet Preflop: 50.00, Hands: 2)
UTG: 100 BB (VPIP: 29.59, PFR: 19.85, 3Bet Preflop: 3.92, Hands: 273)
MP: 125.76 BB (VPIP: 25.25, PFR: 18.37, 3Bet Preflop: 7.71, Hands: 1,542)
Hero (CO): 143.58 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 9:club: K:diamond: A:spade: 6:spade:

fold, fold, Hero raises to 3.5 BB, BTN calls 3.5 BB, fold, BB calls 2.5 BB

Flop: (11 BB, 3 players) 8:heart: 8:club: A:heart:
BB checks, Hero bets 3.44 BB, BTN calls 3.44 BB, fold

Turn: (17.88 BB, 2 players) K:club:
Hero bets 8.5 BB, BTN calls 8.5 BB

River: (34.88 BB, 2 players) 4:spade:
Hero checks, BTN bets 16.58 BB, Hero calls 16.58 BB

BTN shows 6:diamond: 8:diamond: K:spade: 5:spade: (Full House, Eights full of Kings)
(Pre 40%, Flop 89%, Turn 93%)
Hero mucks 9:club: K:diamond: A:spade: 6:spade: (Two Pair, Aces and Kings)
(Pre 60%, Flop 11%, Turn 8%)
BTN wins 64.64 BB

9) Esimerkiks tähän jakoon peilaten oon ihan tyytyväinen, että jätin potittamatta edellisen. Jos samainen keisari ei pääse tästä irti niin todennäkösesti ei se ois edellisessäkään irrottanu mitään tripsejä.

BTN: 200.08 BB (VPIP: 20.35, PFR: 15.42, 3Bet Preflop: 8.64, Hands: 8,599)
SB: 129.96 BB (VPIP: 64.71, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 18)
Hero (BB): 930.14 BB
UTG: 301.26 BB (VPIP: 60.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 11)
MP: 71.6 BB (VPIP: 36.36, PFR: 18.18, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 11)
CO: 153.88 BB (VPIP: 80.00, PFR: 40.00, 3Bet Preflop: 25.00, Hands: 5)

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 3:club: 4:diamond: A:club: 6:club:

UTG raises to 3.5 BB, fold, CO calls 3.5 BB, fold, SB calls 3 BB, Hero calls 2.5 BB

Flop: (14 BB, 4 players) 6:diamond: K:club: Q:club:
SB checks, Hero checks, UTG checks, CO bets 5 BB, SB calls 5 BB, Hero raises to 33.3 BB, fold, CO calls 28.3 BB, fold

Turn: (85.6 BB, 2 players) 7:club:
Hero bets 40.8 BB, CO calls 40.8 BB

River: (167.2 BB, 2 players) A:diamond:
Hero bets 163.2 BB, CO calls 76.28 BB and is all-in

Hero shows 3:club: 4:diamond: A:club: 6:club: (Flush, Ace High)
(Pre 36%, Flop 29%, Turn 78%)
CO shows K:heart: K:diamond: A:spade: 8:spade: (Three of a Kind, Kings)
(Pre 64%, Flop 71%, Turn 23%)
Hero wins 315.76 BB

10) Joku svedupetteri tarjos illan optimistisimman. Taitaa pelata lainarahalla. Vaikee nähä, että kukaan omillaan ottais tällasia koppeja. Kovimmat harjat on tietysti asia erikseen, mutta tää veijari ei ainakaan ihan hetkeen oo siellä kategoriassa.

BTN: 100 BB (VPIP: 30.34, PFR: 18.62, 3Bet Preflop: 8.82, Hands: 148)
SB: 102.12 BB (VPIP: 20.38, PFR: 15.46, 3Bet Preflop: 8.62, Hands: 8,710)
BB: 90.5 BB (VPIP: 21.79, PFR: 11.86, 3Bet Preflop: 3.01, Hands: 317)
Hero (UTG): 352.74 BB
MP: 130.56 BB (VPIP: 21.65, PFR: 13.39, 3Bet Preflop: 3.87, Hands: 357)
CO: 97.5 BB (VPIP: 43.08, PFR: 24.62, 3Bet Preflop: 7.41, Hands: 65)

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has Q:diamond: J:heart: Q:heart: J:diamond:

Hero raises to 3.5 BB, fold, CO raises to 12 BB, fold, fold, fold, Hero calls 8.5 BB

Flop: (25.5 BB, 2 players) 7:heart: T:heart: 5:spade:
Hero checks, CO bets 12.12 BB, Hero calls 12.12 BB

Turn: (49.74 BB, 2 players) K:club:
Hero bets 47.26 BB, CO calls 47.26 BB

River: (144.26 BB, 2 players) 3:heart:
Hero bets 70.14 BB, CO calls 26.12 BB and is all-in

Hero shows Q:diamond: J:heart: Q:heart: J:diamond: (Flush, Queen High)
(Pre 65%, Flop 69%, Turn 83%)
CO shows J:spade: 8:heart: 7:diamond: A:spade: (One Pair, Sevens)
(Pre 35%, Flop 31%, Turn 18%)
Hero wins 192.5 BB

11) Täytyy sanoa, että vaikka itekin pidän itteäni välillä suht luovana löytämään koloja, joihin painaa niin nää toiset tarjoo kyllä vielä aika monta astetta kovempia luomistyön tuotoksia. Eivät tarvihe mitään blokkereita mihinkään ja boardinkaan ei tarvii muuttaa kadulta toiselle edetessä nutseja tai mitään muutakaan, mutta silti sieltä takataskusta löytyy näitä bluffeja. Jollain erittäin kierolla tavalla on silti pakko antaa arvostusta. Ei näitä pelejä pelkillä omilla korteilla murskata. Tai no nää pelit itse asiassa murskaa.

BTN: 45.6 BB (VPIP: 33.69, PFR: 19.78, 3Bet Preflop: 8.62, Hands: 850)
SB: 107.3 BB (VPIP: 100.00, PFR: 50.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 2)
BB: 388.4 BB (VPIP: 22.66, PFR: 12.39, 3Bet Preflop: 2.82, Hands: 336)
Hero (UTG): 409.86 BB
MP: 382.7 BB (VPIP: 22.74, PFR: 12.59, 3Bet Preflop: 2.85, Hands: 2,330)
CO: 98.5 BB (VPIP: 25.71, PFR: 20.00, 3Bet Preflop: 6.25, Hands: 35)

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has J:club: A:club: 9:spade: T:spade:

Hero raises to 3.5 BB, fold, fold, fold, SB calls 3 BB, fold

Flop: (8 BB, 2 players) 6:spade: A:heart: 9:club:
SB checks, Hero bets 5.32 BB, SB calls 5.32 BB

Turn: (18.64 BB, 2 players) K:spade:
SB checks, Hero bets 12.4 BB, SB calls 12.4 BB

River: (43.44 BB, 2 players) 3:diamond:
SB checks, Hero bets 8.5 BB, SB raises to 38 BB, Hero calls 29.5 BB

SB shows J:heart: 9:diamond: Q:spade: 5:heart: (One Pair, Nines)
(Pre 35%, Flop 8%, Turn 8%)
Hero shows J:club: A:club: 9:spade: T:spade: (Two Pair, Aces and Nines)
(Pre 65%, Flop 92%, Turn 93%)
Hero wins 115.44 BB

12) Eilisillan paras. Po1ntzero niin sanotusti paketoitiin.

BTN: 193.88 BB (VPIP: 25.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 4)
SB: 56.5 BB (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: -, Hands: 1)
BB: 88.32 BB (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 2)
UTG: 188.68 BB (VPIP: 18.18, PFR: 18.18, 3Bet Preflop: 25.00, Hands: 11)
Hero (MP): 100.6 BB
CO: 64.1 BB (VPIP: 15.00, PFR: 10.00, 3Bet Preflop: 11.11, Hands: 20)

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 5:spade: 6:heart: 2:spade: 3:heart:

UTG raises to 3 BB, Hero raises to 10.5 BB, fold, fold, fold, fold, UTG calls 7.5 BB

Flop: (22.5 BB, 2 players) 6:spade: 9:heart: J:diamond:
UTG checks, Hero checks

Turn: (22.5 BB, 2 players) 3:club:
UTG bets 17.38 BB, Hero calls 17.38 BB

River: (57.26 BB, 2 players) 9:club:
UTG bets 54.4 BB, Hero raises to 72.72 BB and is all-in, fold

Hero wins 162.06 BB

Sitten herääkin kysymys, että oliko mun allit tässä erittäin ohut value, erittäin ohut bluffi vai suoranainen lahjotusyritys? Toinen kysymys on, että onko sillä lopulta tällasessa spotissa paljoa merkitystä? En osaa sanoa, mutta nää on sellasia jakoja, joista sytyn eniten. Oletan, että olin tässä tällä kertaa edellä, mutta noin teoriassa ois ihan mielenkiintosta tietää, että mikä ois heikoin käsi, jolla toi mun lyönti pitäis tarkistaa. Pelataan kuitenkin riverillä aivan rutikuivaa boardia nii ei potituksen päälle mulla pitäis kummosta bluffiarsenaalia olla enää jälellä, kun reissun kokokin jää aivan minimaaliseks. Oli miten oli nii berberifiilis sanoo, että kyllä tossa riittävästi parempia käsiä voi mennä pakkaan, jotta reissun saa perusteltua ittelleen.

PLO50z eka sessio.png

Starsilla on nyt tälle kuulle rakebackia tarjolla, jos lahjottaa $4k raken muodossa nii saa 40 pinnaa takasin, joten kai toi on pakko hyödyntää, koska 40%>2%. Äkkiäkös ton verran kerryttää zoomeissa rakea. Ehtii ens viikon huilatakin välissä.
PPPake

ViestiKirjoittaja M0NN1 » 08.11.2019 18:13

Pitkästä aikaa omppu käsiä! Näit on ollu ikävä :) Mikä juttu toi 40% rakeback starssille on täs kuus? en löydä clientistä enkä googlesta mitää asiaan liittyvää, viittitkö tarkentaa? THANKS!
M0NN1

ViestiKirjoittaja PPPake » 08.11.2019 18:41

M0NN1 kirjoitti:Pitkästä aikaa omppu käsiä! Näit on ollu ikävä :) Mikä juttu toi 40% rakeback starssille on täs kuus? en löydä clientistä enkä googlesta mitää asiaan liittyvää, viittitkö tarkentaa? THANKS!

challenges.png

challenge 20 000p.png

Täysin sattumalta tuli aktivoitua tuo. En yleensä jaksa lukea saati availla noita mainoksia mitä tulee, kun avaa softan. Sullakin saattais olla jo muutama bongo, jos oisit aktivoinu munkilla. Hieno sivusto tietenkin, kun ei automaattisesti sitä tee.
PPPake

ViestiKirjoittaja M0NN1 » 08.11.2019 19:55

Kiitos perusteellisestä vastauksesta!
Taisin kesästä huudella sulle tuplabaileytä chättii ku kävit pikkupoikien peleis, ilmesesti siitä nikki tiedos :-D
Mut ei mulla perkele oo tota, jotai spin of the day paskaa kyllä löytyy senki edestä! Aikamoinen takaisku!
Onks muilla lukijoilla exclusive poker challenge?
M0NN1

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Blogit