Elämä kortilla

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
peteyy

Re: Elämä kortilla

Viesti Kirjoittaja peteyy » 08 Tammi 2020, 15:40

Iisii. Maksurange AK, JJ+. SIt ei muuta kun nauretaan matkalla pankiin kun vihu kääntää sen AQ/88-TT. *-O-*
"Who me?"

nikkipe
Pokerisivut - striimaaja

Viesti Kirjoittaja nikkipe » 08 Tammi 2020, 19:22

peeksa kirjoitti:
08 Tammi 2020, 15:36
nikkipe kirjoitti:
08 Tammi 2020, 15:23
Fold, ennen kun näkee kortit.
Kai tossa nyt vegaspappa-maksurange on?
Toki meillä katumus range on aina olemassa. Käytännössä toi Baban range. Ja KK tuottaa jopa 20 €.

Ja jokainen koppaa tuolla AQo:lla yhtä varmasti kuin nauttii joskus ei terveellisiä tuotteita.
nikkipe

zvona

Viesti Kirjoittaja zvona » 10 Tammi 2020, 14:01

Kiitoksia vastauksista. Enemmistö on ollut sitä mieltä, että päätökseni kipata tuo AQo oli oikein. Tosin päädyin kuitenkin bubble boy:ksi, joten vaikea sanoa, että oliko sitten kuitenkaan... :D

Tänään siis käynnistyy HFO, parin tunnin päästä alkavalla 650€ Terminaattorilla. Jostain syystä - sitten vuoden 2006 50€ "Heinähubaa" turnauksen - minua jännittää ja hieman perhosia vatsassa. En osaa sanoa, että miksi, mutta vähän hötkyilevä fiilis.

Ensi viikolla aloitankin uudessa projektissa, joten MA 440€ turbo ja TO-PE tonninen main ovat jo niiltä osin vaikea, ellei mahdoton pelata. Eikä ole juuri kassaakaan, ellei nyt sitten viikonvaihteessa tapahdu jotain mykistävän hienoa.

Kaiken kaikkiaan (turnaus)pokeri on runnannut hyvin viimeiset pari kuukautta, joten uskon sen pahimman leakin eli ylipelaamisen olevan jo historiaa. Eihän siinä mennyt kuin ~15 vuotta tajuta, miten pokeria ehkä kuuluu pelata... :beer2:

zvona

Viesti Kirjoittaja zvona » 14 Tammi 2020, 10:21

On jäänyt tässä hässäkässä uudenvuodenlupaukset tekemättä.

Päällimmäisenä lupauksena on blackjackin pelaamisen lopettaminen tai ainakin vähentäminen pienemmille panoksille. Samoja kicksejahan siitä ei sitten enää saa, mutta taloudellisesti on pakko.

Toissijaisena lupauksena on tupakan vaihtaminen nuuskaksi. Alkanut olla jo sellaisia terveydellisiä oireita, jotka eivät voi liittyä muuhun kuin tupakointiin. Jo sen pitäisi motivoida asiassa eteenpäin.

Pakan pohjalla on sokerista luopuminen tai sen kulutuksen minimoiminen. Olen tullut tulokseen, että krooninen (aamu)väsymykseni johtuu pääosin sokerista.

Pelasin eilen Starsilla Winter Series 81-M:n eli 109$ PKO:n. Osanottajia oli huikeat 4400, eli $300K Gtd:hen tuli aika paljon lisää pottiin.

Turnaus kulki alkuun vähän vaisusti, mutta sitten tein raketinomaisen nousun ja pääsin hyvään vireeseen. Sitä jatkui pitkään ja kun pelaajia oli ~200 jäljellä, niin keikuin tovin TOP20:ssa. Joten finaalipöytä oli ihan mahdollinen case.

Mutta sitten törmäsin pariin tyhmään tilanteeseen. Yhdessä kädessä paisteilin A9:lla ja kaksi muuta kättä oli vain nihkeitä spotteja. Niissä itsellä oli myös hyvät kädet, mutta oli vain nöyrryttävä vahvojen vihujen edessä.

Lopputulemana ulos sijalla ~100. Kyllähän tuo taas ottaa päähän istua ensin perse märkänä 7h turnausta ja sitten tippua pähkinäsijoilla ulos. Eli bountyt mukaan laskien tuli tehtyä ~$400 tili.

Muutenkin tullut tulokseen, että ei noita Starsin turnauksia kannata yksinkertaisesti pelata. Mieluummin pelaan 500 pelaajan turnauksen ja sijoitun siinä 20. (TOP5%) kuin 5000 pelaajan turnauksen ja sijoitun siinä 250. (TOP5%). Sitäpaitsi väitän, että tuosta 20. sijasta saa paremman (tunti)tuoton kuin hikoilusta Starsin ison fieldin turnauksissa.

Starsilla nyt ~$1k kassa, jonka voisin irrottaa ja siirrellä esim. OlyBetille tai Partylle. Vai onko Sivulaisilla jotain hyviä suosituksia saiteista, missä pyörii MTT:t riittävällä volyymilla?

KarhuPingviini

Viesti Kirjoittaja KarhuPingviini » 14 Tammi 2020, 10:34

zvona kirjoitti:
14 Tammi 2020, 10:21
Vai onko Sivulaisilla jotain hyviä suosituksia saiteista, missä pyörii MTT:t riittävällä volyymilla?
Ehdottomasti Winamax jos et ole tutustunut. Turnaustarjonta Starssin ja Partyn jälkeen parasta, mutta paistikkaammat fieldit ja itse pidän yleisesti ottaen enemmän myös payout-struktuureista.

edit: Siihen aiempaan satelliittiturnauskäsikysymykseen. Jos oletat, että ei ole mitään isompaa taito-edgeä suuntaan tai toiseen tai siis kaikki edes suunnilleen ymmärtävät satelliittiturnauspelaamisen perusteet ja kun kyseessä todellakin on satelliitti niin meidän maksurange on AA, KK. Tietyillä spekseillä myös KK voi olla kippi. Tosin voi olla, että livenä en pystyisi kippaamaan välttämättä rouvia tai AK:ta, mut netissä ainakin AK ja JJ ois normaalissa tilanteessa naurettavan helppoja kippejä jos ei mitään erikoista pöydän dynamiikoissa muuten niin kyllä mä netissä usein QQ:n kippaisin myös, mut siihen vaikuttaa niin monta asiaa, että täytyis hieman statseja ehkä jo tarkistella ja mahdoton antaa speksejä kovin lyhyesti. En ymmärrä miten AQ:n kanssa tuossa tarvitsee edes miettiä mitään ;-)

edit2: Sori. Mä muistin stackit ulkoa hieman väärin kun en lukenu sitä just nyt. Voi maksaa AK, QQ toki. JJ rajatapaus, mut AQ edelleen superhelppo kippi. =) Mut satelliiteissahan toki tulee näissä push-fold tilanteissa välillä paikkoja joissa on oikein puskea any 2 ja paikkoja joissa on puskua vastaan oikein kipata naulat niinkun toki tätä lukevat turnauspelaajat tietääkin, mut kun nyt totesin... =)
"If u liked u can ship me 99 cents on Stars". K-Pingu!!!

corvus

Viesti Kirjoittaja corvus » 16 Tammi 2020, 01:30

Tupakoinnin lopettamisesta. Jos ajatus pelkkään nuuskaan siirtymisestä tuntuu ikävältä, niin kannattaa ehkä harkita myös sahkötupakkaa.

Vaihdoin vajaa pari vuotta sitten aidon sähköversioon ja en voi kun suositella. Ihan alkuun tuntu tietty vaan välttävältä korvikkeelta, mut tosi nopeesti höyryttelyyn tottu.
Vajaan parin kuukauden jälkeen tuli juhlissa ensimmäinen sortuminen tavalliseen röökiin. Ennen ekoja hatseja mietin, et "tätä ei kyllä mun addiktiogeeneillä pitäis tehdä". Aattelin, et edessä joku taivaallinen kokemus, joka aiheuttaa vaan hankaluuksia lopettamiselle. Mut ihan paskaltahan se maistu jo noinkin lyhyen tauon jälkeen. :-D

Ja mulla ei oo ollu mitään ongelmia myöhemminkään vedellä aitoa tavaraa erityistilaisuuksissa muutaman kerran vuodessa. Nytkin laatikossa lojuu vajaa aski, jonka ostin vikaan fudiksen em-karsintastudioon. Ja laatikossa saa rauhassa odotella seuraavaa juhlan aihetta.

Perinteiset tupakkayskäoireet katos jo muutamassa päivässä vaihdoksen jälkeen. Ja tuntuu siltä, et muutenkin monella tapaa vointi kohentunu. Lenkille lähtiessäkin voi huoletta vetää vikat henkoset lenkkarit jalassa ilman, et sillä on kuntoiluun mitään havaittavaa vaikutusta. :-D

Ja kahvinkin seuralaisena sähkötupukki tuntuu onneks toimivan yhtä hyvin kuin aitokin, niin ei tarvinnu siitäkään rutiinista luopua.

zvona

Viesti Kirjoittaja zvona » 17 Tammi 2020, 11:09

Kiitokset tupakkavinkeistä. Ja kylläpä tää nuuska on sitten hyvää kamaa, olin jo unohtanut.

Eilen pelailin OlyBetilla 22€ r+a iltaturtsin. Ihan peruskauraa, pelasin lähes A-peliä eikä mitään sen kummempia yllätyksiä suuntaan eikä toiseen. Tai no, yhden 88 vs QQ käden vein, mutta faktat "lumiukot voittaa aina" ja "akat pettää aina" pitivät edelleen paikkansa. Mutta vitossija ja +~400€ hyvää.

Olen tuossa jäänyt miettimään, että miten KJo (tai miksei suittikin) kuuluu pelata turnauksen keskivaiheessa pikkublindistä, jos edeltä (ei button steal) tulee minireissu. Kaikki minun linet tuntuvat vääriltä ja olen kovasti kallistumassa 100% kippiin. Perusteena se, että sillä joko voittaa vähän tai häviää paljon. Mitä olette mieltä?

Tänään peluutan firmapokerit. Eli toistakymmentä jannua eri firmoista tulee tänne meidän toimistolle puolustamaan työnantajansa kunniaa. Harmillisesti ainakin viisi osanottajaa perui tulonsa aivan viime metreillä. Mutta eiköhän tässä saada kuitenkin hyvät pelit aikaiseksi.

zvona

Viesti Kirjoittaja zvona » 21 Tammi 2020, 16:44

Firmapokeri ei kulkenut osaltani. Olin luonut hyvän struktuurin (aloitustasosta 200bb ja addon sen hetkisen tason mukainen +40bb) ja turnaus itsessään kesti 7.5h (olin arvioinut 6.5h). Mutta itse menin käytännön katki kun ThXcXc floppissa saatiin kalkut keskelle, itsellä TsTd, vihulla JcTc. Ja ristihän sieltä riverillä tuli.

Katsoin OlyBetin saldoani ja 9 turnausta tullut pelattua, profit +1963€. Eli aikasen hyvin lähtenyt siellä käyntiin. Tosin menin katkomaan ~450€ kassani bläkärissä :(

Tänään kassulle pelaamaan 220€ freezeout. Siitä lisää myöhemmin.

P.S. Uudessa projektissa on erikivaa.

sharkie
Pokerisivut - striimaaja

Viesti Kirjoittaja sharkie » 21 Tammi 2020, 17:25

zvona kirjoitti:
17 Tammi 2020, 11:09
Olen tuossa jäänyt miettimään, että miten KJo (tai miksei suittikin) kuuluu pelata turnauksen keskivaiheessa pikkublindistä, jos edeltä (ei button steal) tulee minireissu. Kaikki minun linet tuntuvat vääriltä ja olen kovasti kallistumassa 100% kippiin. Perusteena se, että sillä joko voittaa vähän tai häviää paljon. Mitä olette mieltä?
Ite kipannut sbstä KJo reissuu vs jo vuodesta 2002

KJs menee itel 3b rangeen aina kun pelaan riippuen kuka avaa ja kuinka aikasesta. Tiukka eestä ni kippaan senkin samoin kuin KQo ja AQo
Seuraa täältä kun ammattimies näyttää miten RAKEtoidaan!

zvona

Viesti Kirjoittaja zvona » 22 Tammi 2020, 11:37

zvona kirjoitti:
21 Tammi 2020, 16:44
Tänään kassulle pelaamaan 220€ freezeout. Siitä lisää myöhemmin.
Tästä napsui voitto, ~2600€. Samalla nousin turnaus-rankingin reiluksi ykköseksi. Toki takana on vasta 9 turnausta total, mutta itse pelannut kolme, joista sijat 2., 5. ja nyt 1.

Seuraavan kerran sitten sunnuntaina 120€ freezeout.

Kuula

Viesti Kirjoittaja Kuula » 22 Tammi 2020, 13:14

Onnittelut!

Miten se ranking toimii? Millä ajanjaksolla?

zvona

Viesti Kirjoittaja zvona » 22 Tammi 2020, 13:22

Kuula kirjoitti:
22 Tammi 2020, 13:14
Onnittelut!

Miten se ranking toimii? Millä ajanjaksolla?
Ranking kestää vuoden, alkoi joulukuun tienoilla. Pisteitä saa astettain kaikki finaalipöytään päässeet. Ykkönen saa pisteitä [turnauksen kokonaispotti / 10]. Eli eilen kertyi total 7600€, niin sain voitosta 760.

TOP X rankingista pelaa loppuvuodesta turnauksen, jossa jaossa rahaa ja kunniaa. Sanoivat, että ~2000 pistettä on yleensä riittänyt lopputurtsiin pääsemiseen. Eli ei enää ihan mahdoton matka, kun grindausaikaa on vielä kuitenkin se 11kk.

KarhuPingviini

Viesti Kirjoittaja KarhuPingviini » 22 Tammi 2020, 14:18

sharkie kirjoitti:
21 Tammi 2020, 17:25
zvona kirjoitti:
17 Tammi 2020, 11:09
Ite kipannut sbstä KJo reissuu vs jo vuodesta 2002

KJs menee itel 3b rangeen aina kun pelaan riippuen kuka avaa ja kuinka aikasesta. Tiukka eestä ni kippaan senkin samoin kuin KQo ja AQo
Löysää ja heikkoa pelaajaa vastaan on totta kai ihan ok flätätä sopivissa tilanteissa myös KJ sb:stä eikä ajatella liian musta-valkoisesti, että aina 3-bet/fold kuten monilla heikommilla abc-pelaajilla tuntuu vielä vuonna 2020:kin olevan tapana. Jos sä dominoit riittävää osaa vihun rangesta KJ:lla eikä vihu kippaa tarpeeksi 3-betteihin niin minkä vitun takia pitäis jättää yksi ihan hyvä vaihtoehto pois omasta valikoimasta? =) edit: Toki sit erikoistilanne, että isossa blindissa on supernitti joka kippaa todella paljon liikaa niin KJ-tyyliset kädet voi alkaa flätätä sb:stä hyvinkin usein löysiä pelaajia vastaan.
"If u liked u can ship me 99 cents on Stars". K-Pingu!!!

zvona

Viesti Kirjoittaja zvona » 24 Tammi 2020, 16:15

Tänään mahdollisesti ohjelmassa veikkauksen nettipoksussa 50€ PKO teksu event. Sunnuntaina kassulla 120€ freezeout ja ensi tiistaina 55€ deepstack freezeout.

Amatöörinä tarkoitukseni ei ole neuvoa ja päteä. Mutta olen tullut tulokseen, että omalla kohdallani turnauspokerissa tärkeimmät tekijät, joihin itse voi vaikuttaa ovat nöyryys ja maltti. Nämä tällaisia viikonlopun aloittavia hajatuksia ilman, että siteeraan jonkin ammattilaisen videota tai blogiartikkelia. Lyhyt summaus:

Nöyryys siksi, että olen nähnyt monesti jonkun hyvin pelaavan regun vetävän roolia pöydässä ja sitten pyörittelemässä silmiä kun coinflip ei tule maaliin tai vihu vetää ohi - tai on jopa edellä :o .

Maltti siksi, että joskus on tarve saada kalkut keskelle liian epävarmoissa spoteissa vedoten tyyliin "mulla oli vaan 15bb" tai "coinflipit pitää vaan voittaa, ei turnauksissa muuten pärjää". Oma hokemani nykyään on, että "aina tulee parempi spotti".

Niin ja semi-selviönä: selvinpäin ja suhteellisen hyvässä fyysisessä ja psyykkisessä kunnossa. Ei tartte olla mikään Testo tai Raudo ja sitä edellisillan Tinder-matchin tekemää ghostausta saa toki pelatessaan pohtia. Mutta (netti)turnaus kestää helposti ainakin sen 5~8h; live vieläkin pidempään. Joten siksi painoarvoa myös näille.

zvona

Viesti Kirjoittaja zvona » 27 Tammi 2020, 11:16

Eilisestä 120€ freezeoutista ei sijoitusta. Ihan jees peliä pelasin, mutta käytännössä AKo vs AKs pf-AI antoi vihun täydelle (average) stackille tuplat, kun veti runner-runner värin. Näitä turnauksen alkuvaiheessa AK preflop -tilanteista just manasin ed. postauksessa...

yksi käsi eiliseltä. Toka taso, blindit 50/100. Mustat naulat UTG:hen, jolla lyön to 250. CO maksaa ja blindit täydentävät.

Floppi (t1000): 9h 6h 3d. Blindit sököttää, lyön 600. CO kippaa. Alun tiukemmin pelannut, heron (~t12000) coveeraava SB check-reissaa to 1600, BB kippaa. Hero miettii tovin ja päätyy maksuun. Oliko huonoin mahdollinen vaihtoehto vain maksaa, mielipiteitä?

Turn (t4200): 9h 6h 3d 5d. SB lyö alle 3200. Hero? Tässähän ei olla enää edellä oikestaan mitään (paitsi tyyliin TT:tä ja KhJh kaltaisia vetoja?)

Läksin tuon liven jälkeen suoraan kotiin ja ehdin mukaan veikkauksen 30€ netti-PKO:hon. Siitä vitossija ja hyvien bountyen myötä ~+330€. Peli kulki pääosin hyvin eikä mitään suurempia stipluja tullut tehtyä. Finaalipöydässä merkit olivat melkoisen tasan ja kaikki pieneen paineen alla. Nyt ei vain AdTd:llä onnannut, mutta kivaa oli.

Tiistaina siis kassun 55€ deepstack-teksuun, sieltä seuraava raportti.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”