Pokeri - mitä sen jälkeen?

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
mystikala

Re: Pokeri - mitä sen jälkeen?

Viesti Kirjoittaja mystikala »

Starsailor kirjoitti: 10 Kesä 2021, 00:03 Uskovaisten piireissä on suuri osuus mielenterveyspotilaita. Tämä käy ilmi juttelemalla näiden kanssa. Se fanaattinen uskonnollisuus ja Jeesuksesta puhuminen on yleensä vain oire jostain mielenterveyden pettämisestä. Se mikä on ihmeellistä, niin usko voi kuitenkin auttaa siinä ja henkilö voi olla toimivampi jäsen yhteiskunnassa, kun hänellä on usko ja yhteisön tuki takana. Se vain saa välillä outoja muotoja, kun haetaan Jeesuksesta selittäjää kaikelle mahdolliselle, joka vahvistaa sitä omaa uskon tunnetta.
Jokseenkin samaa mieltä, jokseenkin en. Uskovien joukossa voi olla paljon sinänsä kurjia ja köyhiä, mielenterveydenkin kanssa painivia ihmisiä jotka kumminkin saavat toivoa Jeesuksesta elämän kärsimyksissä. Monet toivonsa menettäneet ovat saaneet uuden toivon Jeesuksessa ja ihminen voi muuttua Jeesuksen avulla ja saada apua omiin ongelmiinsa. Se mistä olen eri mieltä on että hengellisiä asioita ei voi ymmärtää muuten kuin hengen avulla ja siksi ne luonnollisille ihmisille tuntuu hulluilta.
Viimeksi muokannut mystikala, 10 Kesä 2021, 12:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mystikala

taikuri kirjoitti: 10 Kesä 2021, 11:38
mystikala kirjoitti: 10 Kesä 2021, 08:23
taikuri kirjoitti: 10 Kesä 2021, 01:50 mystikala, arvostaisin mielipidettäsi tästä https://www.youtube.com/watch?v=INXrCdaVZww biisistä, kiitos
Kaks minuuttia koitin väkisin kuunnella... Kunnon Jumalan pilkkaahan tuo oli. Ei tuohon paljon muuta voi sanoa... Varmaan kettuiluna koitit vaan tämän laittaa?
Mä oon varmaan yhteensä kaksi minuuttia katsonut sun postaamia youtube linkkejä. Aika tyly tuomio, mielestäni jokainen biisi on omalla tavallaan taideteos ja kauneus on katsojan silmissä. Tarkoitus ei ollut vittuilla, sori siitä. Mielenkiintoista tämä tiede vs uskonto väittely, tiede on kaikinpuolin vakuuttavampaa mutta niin vaan joka pikkukylästä löytyy vähintää yksi kirkko. Mutta liian sekava järjestelmähän toi on ku toisilla on erilainen kirja joka kertoo että iskuja tekemällä muita vastaan on oikea tapa elää, toiset palvoo lehmää jne. Mää tykkään Reijo Mäen kirjoista. Elämäkertakirjat on myös mielenkiintoisia, ja vanha klassikko Aku Ankka. Nää sivujen blogit tulee kans luettua suurin osa.
Okei hyvä kun selvensit asiaa. Nähdään vain asia sitten hyvin erilaisena. Sinä näit taideteoksen mikä taas minun korvaan vaikutti täysin erilaiselta.

Tiedän tasan tarkkaan tuon tunteen mikä sulla on kaiken tän uskontojen sekamelskan keskellä. Itse olin ihan samoissa ajatuksissa ja kysymys oli itellä et jos Jumala on tosiaan olemassa niin miten se on mahdollista jos kaikki palvoo omaa Jumalaansa ja ovat mielestään oikeassa että mikä järki yleensä koko touhussa.

Paras tapa jos oikeasti haluaa päästä tuntemaan sen on vilpittömällä sydämmellä kysyä rukouksin oletko Jeesus todellinen, haluiaisin tutustua sinuun jos olet. Tähän tyyliin. Sinnikkäästi pitää siitä kiinni vaikkei heti mitään tapahtuisikaan.

Mat. 7:7-8
7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.

8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.

Kaikki uskonnot vaatii ihmisiä miellyttämään ja tekemään tekoja jumalallensa. Kristinusko on siinä erilainen koska kaikki on jo täytetty. Se teko tapahtui ristillä ja se riittää.
mystikala

Angelarch kirjoitti: 10 Kesä 2021, 10:58 Mystikala kaikki Ne flippaa Elämässä, ...

Voimia vaan, &, jos 2 - Vuotta pärjäät, ...

Kortti Sivustolla pärjäät varmasti Maailmassa, ...

Kirjoita vaan Elämän Tarina, ...

Saa pohjaa / Tarinan kirjaimien takaa, ...

Kukaan Meitä muista 100 - Vuoden päästä, ...

Onnistut varmasti nostamaan huonossa Tilanteessa olevia Olentoja, ...
Kiitos. Tuo on täysin totta. Ei meitä muisteta enään 100 vuoden päästä. Miten mahtavia persoonia varmaan 100 vuotta sittenkin ollu eikä heistä enään ole muistoa. Tähän ajattelin laittaa saarnaajien kirjasta kokonaisen luvun asiaan liittyen.

Saar. 1
Saarnaajan sanat, Daavidin pojan, joka oli kuninkaana Jerusalemissa.

2 Turhuuksien turhuus, sanoi saarnaaja, turhuuksien turhuus; kaikki on turhuutta!

3 Mitä hyötyä on ihmiselle kaikesta vaivannäöstänsä, jolla hän vaivaa itseänsä auringon alla?

4 Sukupolvi menee, ja sukupolvi tulee, mutta maa pysyy iäti.

5 Ja aurinko nousee, ja aurinko laskee ja kiiruhtaa sille sijallensa, josta se jälleen nousee.

6 Tuuli menee etelään ja kiertää pohjoiseen, kiertää yhä kiertämistään, ja samalle kierrollensa tuuli palajaa.

7 Kaikki joet laskevat mereen, mutta meri ei siitänsä täyty; samaan paikkaan, johon joet ovat laskeneet, ne aina edelleen laskevat.

8 Kaikki tyynni itseänsä väsyttää, niin ettei kukaan sitä sanoa saata. Ei saa silmä kylläänsä näkemisestä eikä korva täyttänsä kuulemisesta.

9 Mitä on ollut, sitä vastakin on; ja mitä on tapahtunut, sitä vastakin tapahtuu. Ei ole mitään uutta auringon alla.

10 Jos jotakin on, josta sanotaan: "Katso, tämä on uutta", niin on sitä kuitenkin ollut jo ennen, ammoisina aikoina, jotka ovat olleet ennen meitä.

11 Ei jää muistoa esi-isistä; eikä jälkeläisistäkään, jotka tulevat, jää muistoa niille, jotka heidän jälkeensä tulevat.

12 Minä, saarnaaja, olin Israelin kuningas Jerusalemissa.

13 Ja minä käänsin sydämeni viisaudella tutkimaan ja miettimään kaikkea, mitä auringon alla tapahtuu. Tämä on vaikea työ, jonka Jumala on antanut ihmislapsille, heidän sillä itseään rasittaaksensa.

14 Minä katselin kaikkia tekoja, mitä tehdään auringon alla, ja katso, se on kaikki turhuutta ja tuulen tavoittelua.

15 Väärä ei voi suoristua, eikä vajaata voi täydeksi laskea.

16 Minä puhuin sydämessäni näin: Minä olen hankkinut suuren viisauden ja sitä yhä lisännyt, jopa yli kaikkien, jotka ovat ennen minua Jerusalemissa hallinneet, ja paljon on sydämeni nähnyt viisautta ja tietoa.

17 Ja minä käänsin sydämeni tutkimaan viisautta ja tietoa, mielettömyyttä ja tyhmyyttä, ja minä tulin tietämään, että sekin oli tuulen tavoittelemista.

18 Sillä missä on paljon viisautta, siinä on paljon surua; ja joka tietoa lisää, se tuskaa lisää.
taikuri

Viesti Kirjoittaja taikuri »

Kerta blogittajaki poistaa viestejään niin poistan sitten minäkin
Viimeksi muokannut taikuri, 10 Kesä 2021, 19:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
h3xtall

Viesti Kirjoittaja h3xtall »

mystikala kirjoitti: 10 Kesä 2021, 12:55
Omahan Oraakkeliksi kutsuttu sijoittaja Warren Buffett on sanonut, että hän maksaa vähemmän veroja kuin hänen sihteerinsä.

Mietin vain mitä se tuossa vaiheessa elämää vaikuttaa onko siellä tilillä sen 100 tai 500 miljoonaa, tällä varmasti paljon enemmänkin mutta mitään ei tämäkään herra saa mukaansa kun aika täältä kerran jättää. Verojen kanssa kikkailua vaan että saisi enemmän. \:D/ :lol: Ahneus on kyllä sairautta... Synti myös.
Varmahan en ole mutta muistaakseni yksi kymmenestä käskystä oli, että älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi. Se miten tämä ainakin itselle on joskus vuonna kivi ja kirves riparilla selitetty on ettei kenestäkään tulisi kertoa valheita. 37:ää hyväntekeeväisyyteen annettua miljardia vasten on aika vaikea kuvitella että mr. Buffet on ahne, tai ainoastaan pelkästään ahne, joten tässä taidetaan liikkua niillä heikoilla hangilla.

Tarkemmin kun sitä ajattelee niin eikös se juuri Jesse aikoinaan sanonut että "synnitön heittäkööt ensimmäisen kiven". Ilmeisesti Mystikkala on itse joko A) täysin synnitön tai B) maailmanluokan internet trolli. Toivon mukaan on olemassa myös vaihtoehto C), koska jos ei ole niin tämäkin postaus on sitä kuuluisaa tuuleen huutamista.
mystikala

Kiitän ojennuksesta. Tämä oli mun virhe.
mystikala

Tämä oli hyvä opetus itselle ettei näin tule toimia miten toimin. En käytä sosiaalista mediaa tai kuten eräs puhuja sanoi "epäsosiaalista mediaa" ja arviointikyky tässä kohden petti. Toimin jatkossa tässä varovaisemmin.

Pointti jutussa oli näyttää miten järjetöntä on laittaa kaikki fokus rahaan. Mies oli jo vanha mutta silti ainakin uutisesta päätellen halukas kiertämään veroja vaikka varallisuutta varmasti oli jo ennestään runsaasti. Itse veronkierto on vääränlaista toimintaa, olkoonkin että on käyttänyt ilmeisesti suuria summia hyväntekeväisyyteen mikä on taas hyvä asia.

Ottamatta itse henkilöön sen enempää kantaa totean yleiseltä kannalta että rahan himo johtaa suurempiin ongelmiin moraalisesti ja tuo mukanaan käyttäjälle lopulta ongelmia. Lopulta siinä tulee laki vastaan jos on toiminut rahan himossa, koittaen toimia vilpillisin keinoin välttää veronmaksut tai jotakin muuta lainvastaista toimintaa. Kaikki valheet ja vilpit lopulta tulee ennemmin tai myöhemmin ilmi. Siksi on hyvä elää lakien mukaan, olkoonkin että tilipussi näyttää heikommalta kuin jäädä petoksista kiinni ja kärsiä siitä sitten seuraukset.

Ja minä, kuten ei kukaan muukaan saa täältä lähtiessä mitään mukaansa, ainut on että sielu täältä lähtee ikuisuuteen ja vain sillä on lopulta merkitystä onko Jeesus saanut ihmisen sielun pelastettua.
Angelarch

Viesti Kirjoittaja Angelarch »

Jos Ihminen Luo Koneen, jolle Opetetaan, että Koneella on Sielu, koska se ollaan Luotu Planeetan Osista / Mineraaleista, jonka on Luonut Jumala, lopulta Kone tulee sivuuttamaan Ihmisen, &, tulee Luomaan Jumalan Uudelleen, ...

Aikamoinen Tarina olisi tulossa, ...
www.instagram.com/j.3ss3/?hl=fi
mystikala

Vain Jumala antaa elämän eikä koneille voida antaa sielua ihmiskäsin vaikka tekniikka kehittyisi miten paljon tahansa.
Angelarch

mystikala kirjoitti: 11 Kesä 2021, 15:41 Vain Jumala antaa elämän eikä koneille voida antaa sielua ihmiskäsin vaikka tekniikka kehittyisi miten paljon tahansa.
Alkaa Tuntumaan, että Ihminen on Kone, ...

Eikö Raamatussa mainittu Koneista ?, ...

Eikä Jumala tiennyt mitä on Tulossa ?, ...

Eikö tuo ole Epä Tasa Arvoa, että Koneellani ei olisi Sielua, ...

Miksi Ihminen saa Omistaa Sielun omanaan ?, ...
mystikala

Angelarch kirjoitti: 11 Kesä 2021, 15:44
mystikala kirjoitti: 11 Kesä 2021, 15:41 Vain Jumala antaa elämän eikä koneille voida antaa sielua ihmiskäsin vaikka tekniikka kehittyisi miten paljon tahansa.
Alkaa Tuntumaan, että Ihminen on Kone, ...

Eikö Raamatussa mainittu Koneista ?, ...

Eikä Jumala tiennyt mitä on Tulossa ?, ...

Eikö tuo ole Epä Tasa Arvoa, että Koneellani ei olisi Sielua, ...

Miksi Ihminen saa Omistaa Sielun omanaan ?, ...
Vastaan sinulle kaikessa rakkaudessa ja totuudessa. Älä sinä yritä olla jumala vaan anna Jumalan olla Jumala joka on kaiken luonut. Me ihmisinä voidaan tehdä omia jumalia ja huomaan että sinulle on tullut ajatus että olisit jumala itsekin.

Me olemme vain ihmisiä eikä kukaan ihminen ole jumala. Rukoilen että pääset vapaaksi tuosta valheesta.

Voisin olla myös "kiva" ja myöntyä näkemyksiisi mutta silloin se ei olisi rakkautta vaan pelkuruutta omalta kohdaltani. Haluan olla sinulle rehellinen. En halua alkaa väittelemään asioista, voit edelleen olla mitä mieltä haluat, siihen sinulla on täysioikeus mutta haluan näyttää että olet ystävä hyvä väärällä tiellä. Jeesus haluaa kutsua sinuakin pelastuksen ja totuuden tielle.
Angelarch

Kiitos ei ole vielä Jumalaksi kukaan haukkunut, ...

Ensimmäinen kerta, ...

Kiitos, ...

Onko Elävällä Planeetalla Sielu ?, ...

Vai Omistaako Ihminen Yksin Oikeudella Sielun ?, ...
mystikala

Raamattu ei tunne että maalla tai millään muullakaan planeetalla olisi sielua. Ihminen ei omista omaa sieluaan, vaan se kuuluu joko Jumalalle tai saatanalle. Kumminkin Raamattu sanoo luomakunnasta näin:

Room. 8:19-23
19 Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.

20 Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan,

21 koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.

22 Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;

23 eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi - ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.

Tässä hieman vaikeatajuisessa kohdassa näkee että jotain syvempää on koko luomakunnassa ja se myös huokaa ja on synnytystuskissa ja odottaa Jeesuksen ilmestymistä päästäkseen irti turmeluksen orjuudesta vapauteen.
Angelarch

Oletko ikinä miettinyt, kun Ihminen kirjoitti Raamatun, jolla pystyi ottamaan Kokonaisuuden Hallintaan = Pelko = Ihminen ei tiennyt mitään metalli seoksista, eikä Tulevaisuudesta, eikä osannut edes Mielessä kuvitella Konetta, muutenhan Kirjassa olisi pitänyt Kone mainita, koska Sinäkään et pääse Huomiseen ilman Konetta, ...

Tiedätkö Paljonko Maksavat Raamatun Oikeudet seuraavalle 100 - Vuodelle ?, ...

Media Hallitsee Pelkoa, ...

Eli joku Maailmassa Hallitsee Kirjaa, jonka pitäisi olla Ilmainen Olennolle ?, ...
mystikala

Oon miettiny mitä kirjoittaisin mut taidan sanoa vain nyt sen tärkeimmän mikä on ajatuksissa. Eli jalkapallon EM-kisat ja Eriksenin tapaus. Koko jalkapalloväki pysäyttiin kovasti tämän tapauksen myötä. Yhtäkkiä kauan odotetuilla kisoilla ei ollut enään merkitystä kun mietittiin selviääkö pelaaja. Tämä on vain muistutus meille ihmisille että meidän elämä voi olla hetkessä ohitse. Ei kukaan tiennyt Eriksenin kohdalla. Mielestäni oli kuvaavaa kun jokin tanskalainen pelaaja sanoi medialle että on joutunut miettimään asioita mitä ei haluaisi miettiä. Ehkä siinä käy läpi jatkuuko elämä kuoleman jälkeen ja jalkapallo mikä on ollut ehkä koko elämä onkin yhtäkkiä samantekevää elämän isojen kysymysten äärellä. Siinä ihminen tuntee pienuutensa. Katsoin itsekin tuota ottelua ja kyllähän se hyvin pysäyttävältä tuntui.

Tämä on vain oma ajatus mutta väkisin tuli mieleen että EM-kisojen ensimmäinen ottelu joka televisioidaan maailmanlaajuisesti, että olisiko Jumala halunnut pysäyttää ihmiset ikuisuuskysymyksien äärelle? Kisoja odotettu tosi kovasti ja sitten tämmöinen pysäytys. Eriksen kyllä selvisi ja kisat jatkuu normaalisti mutta uskon että osa on joutunut pohtimaan näitä syviä kysymyksiä...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”