Pokeri - mitä sen jälkeen?

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
Erotic Razz

Re: Pokeri - mitä sen jälkeen?

Viesti Kirjoittaja Erotic Razz »

Pari pikaista käyttäjälle Tonza (Ai että, Karin ilmaisu ”käyttäjä” on lämmin ❤️).

Sulla on todella kiehtovaa pohdintaa. Tiedostat varmaan kuitenkin itsekin, että kapinahenki on vahva, ja paska säilyy soluissa loppuun asti. Eli nyt et ole aidosti uusi sinä, vaan olet sinä, joka reflektoi tulevaa menneisyyden lasien kautta. Stigma. Kelaa, että sun sun loppuelämän ajattelu on sidottu kontekstiin, mitä halveksut enemmän kuin elämää. Ja sitten näin kinderbueno-psykologina sanoisin: hyväksy menneisyys. Ymmärrä syyt, ymmärrä miksi et enää ole sama ihminen. Katso kohti tulevaa ja elä arvojesi mukaan.

”Uskovaisuus on sinänsä jännä ilmiö, että se ei välitä todellisuudesta ollenkaan. Jos todellisuus näyttää, että uskonnolliset käsitykset ovat virheellisiä tai muuten perusteettomia, todellisuus pyyhitään pois häiritsemästä.”

Mitä on todellisuus? Ei täydy edes olla autistinen animea runkkaava nörtti, että kyseenalaistaa koko olomassaolon. Todellisuus, ai niin kun sun aistien muodostama palapeli? Kelaa miten erilainen todellisuus on jo pelkästään sokeilla tai kuuroilla. Ja kelaa miten paljon on meidän ymmärryksen ulkopuolella.

Sanoit ettei uskovaisuus välitä todellisuudesta ollenkaan. Onko sun todellisuus tieteelliset faktat, mitkä todistetaan vääriksi aikojen saatossa? Mikä on sun todellisuus, mistä pitää välittää?
Anyway, Hemingway, aurinko myös laskee.
tonza1379

Viesti Kirjoittaja tonza1379 »

Erotic Razz kirjoitti: 12 Loka 2021, 16:49 Pari pikaista käyttäjälle Tonza (Ai että, Karin ilmaisu ”käyttäjä” on lämmin ❤️).

Sulla on todella kiehtovaa pohdintaa. Tiedostat varmaan kuitenkin itsekin, että kapinahenki on vahva, ja paska säilyy soluissa loppuun asti. Eli nyt et ole aidosti uusi sinä, vaan olet sinä, joka reflektoi tulevaa menneisyyden lasien kautta. Stigma. Kelaa, että sun sun loppuelämän ajattelu on sidottu kontekstiin, mitä halveksut enemmän kuin elämää. Ja sitten näin kinderbueno-psykologina sanoisin: hyväksy menneisyys. Ymmärrä syyt, ymmärrä miksi et enää ole sama ihminen. Katso kohti tulevaa ja elä arvojesi mukaan.
Jos tämä oli tarkoitettu minulle, niin kiitos, mutta en saanut siitä kiinni missään kohdassa.
Mitä on todellisuus?
Todellisuus koostuu havaittavissa ja mitattavissa olevista ilmiöistä.
Sanoit ettei uskovaisuus välitä todellisuudesta ollenkaan. Onko sun todellisuus tieteelliset faktat, mitkä todistetaan vääriksi aikojen saatossa? Mikä on sun todellisuus, mistä pitää välittää?
On paljon perustavaa laatua olevia tieteellisiä faktoja, joiden ei ole mitään syytä olettaa osoittautuvan vääriksi aikojen saatossa.

Maailmankaikkeus ja elämä voi olla mitä tahansa, mutta ei ole mitään syytä olettaa, että joku pelkkään abstraktiin uskoon perustuva vanha paimentolaistarina tarjoaisi luotettavan selityksen maailmankaikkeuden perimmäisestä tarkoituksesta tai todellisuuden luonteesta.
Erotic Razz

Tämä on dialogi, minkä toivoin käyväni juuri kanssasi. Ja paskat dialogi, hyvä että kaikki hyppää mukaan. Ja Tonza, sun aiemmat viestit ovat tuoneet mulle monta uutta tapaa lähestyä asioita. Kiitos niistä.

”Jos tämä oli tarkoitettu minulle, niin kiitos, mutta en saanut siitä kiinni missään kohdassa.”

Kokeilen uudestaan. Olet vaihtanut suuntaa ja näkemyksiäsi. Kuvitteletko, että ne eivät seuraa sinua? Ja kuvitteletko, että alitajuntasi ei peilaa nykyisiä ja tulevia ajatuksiasi menneiseen tapaasi käsitellä asioita? Summa summarum: ihminen muuttuu, mutta menneisyyden filtterit pysyy. Kiitos meidän aivojemme rakenteen. Jokainen tekemäsi päätös on domino-palikka, vitun kaukana tyhjiöstä.

”Todellisuus koostuu havaittavissa ja mitattavissa olevista ilmiöistä.”

No tää oli aika hassu vastaus. Jos ihmiskunta ei kykene havainnoimaan jotain, eikö se ole todellista? Eikö meidän aistiemme ulkopuolinen ole todellisuutta? Miksi todellisuuden mittari on empiria? Eikö ole aika suppeakatseista sulkea kaikki muut vaihtoehdot ulos, ottaen huomioon että olemme kehittyneitä apinoita pienessä valtiossa, pienessä planeetassa, pienessä galaksissa.
tonza1379

Viesti Kirjoittaja tonza1379 »

Tapani käsitellä asioita on aivan erilainen kuin silloin, kun kuuluin kulttiin ja olin uskonnollisen mielenhallinnan alaisuudessa, kiitos kysymästä.

Todellisuuden luonnetta käsittelevä vastaukseni oli tarkoitettu suhteessa uskomusjärjestelmiin, kuten uskontoihin. Kuten totesin, maailmankaikkeus sinänsä voi olla mitä tahansa, mutta se ei tottele uskonnollisia uskomuksiamme eivätkä uskomuksemme määrittele todellisuutta. Uskomusten ympärille voidaan rakennella mitä tahansa himmeleitä ja lakeja, mutta yhtään toimivaa kännykkää tai avaruussukkulaa niistä ei saa aikaan. Koska niiden sisältö on pelkkää uskomushömppää.
Erotic Razz

”Kuten totesin, maailmankaikkeus sinänsä voi olla mitä tahansa, mutta se ei tottele uskonnollisia uskomuksiamme eivätkä uskomuksemme määrittele todellisuutta.”

Hienosti kirjoitettu!
mystikala

Viesti Kirjoittaja mystikala »

tonza1379 kirjoitti: 12 Loka 2021, 16:25 Uskovaisuus on sinänsä jännä ilmiö, että se ei välitä todellisuudesta ollenkaan. Jos todellisuus näyttää, että uskonnolliset käsitykset ovat virheellisiä tai muuten perusteettomia, todellisuus pyyhitään pois häiritsemästä.

Esimerkkinä voitaisiin tähän väliin heittää kysymys, johon en ole saanut yhdeltäkään uskovalta minkäänlaista kunnollista vastusta. Ja olen kysynyt sitä sadoilta.

Mikä pointti Jumalalla oli heittäytyä piilosille? Miksei Jumala voinut valita olla näytillä kuten kaikki muutkin? Miksi yksilöiden tulevaisuuden kannalta maailman tärkein kysymys riippuu siitä, mihin kukin uskoo? Ja miksi tämä maailman tärkein asia on suunniteltu Jumalan toimesta niin, että osa ihmisistä ei voi koskaan saada pelastusta? Iso osa meistä kun ei omaa minkäänlaista tarvetta uskoa mielikuvitushahmoihin tai yliluonnollisiin toimijoihin.

Tähän ei ole olemassa minkäänlaista vastausta.
Uskoisin että tuohon kysymykseen osaisi vastata vain Jumala itse. Meille on ilmoitettu kaikki tarpeellinen Raamatussa. Sen Raamattu sanoo:

Jes. 45:15
Totisesti, sinä olet salattu Jumala, sinä Israelin Jumala, sinä Vapahtaja.

Jumalan tiet on täysin eriä mitä ihmisen. Opetuslapsetkin halusivat nähdä Jumalan.

Joh. 14:8-9
Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".

9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

Jumala näyttäytyi ruumiillisesti opetuslasten aikaan Jeesuksessa, eivätkä he ainakaan heti ymmärtäneet että Isä Jumala näkyisi Jeesuksen kautta.

Vielä Raamattu sanoo:
Joh. 20:27-29
Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".

28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

Tuomas oli epäilevä eikä uskonut että kyseessä oli Jeesus kun tämä ilmestyi heille ylösnousemisensa jälkeen. Vasta kun hän näki naulan reiät Jeesuksen kämmenissä ja pisti kätensä hänen kylkeen mihin Jeesusta oli pistetty keihäällä Tuomas uskoi. Kumminkin Jeesus sanoo autuaiksi niitä, ketkä eivät näe mutta uskovat. Vaikka Jeesusta eikä Jumalaa koskaan tämän elämän aikana näe, mutta evankeliumin uskoo omalle kohdalle saa uskon kautta omistaa tämän ihmeellisen asian omalle kohdalle.

Kun sanot ettei ole tarvetta niin tämä on mielestäni ehkä se isoin ongelma. Asiat ovat hyvin omasta mielestään. Mutta jos ihmisen sisäiset silmät voisi aueta sille tosiasialle että hän näkisi itsensä syntisenä, silloin hän tarvitsisi pelastusta. Mutta jos sitä ei näe, mihin Jeesusta silloin tarvitsisikaan mutta ihminen tuhoutuu tämmöisessä sokeudessa sillä vain Jeesuksen veri voi pestä synnit pois, ja me kaikki olemme Pyhän Jumalan edessä syntisiä. Siksi se on suurta Jumalan armoa jos ihminen herää tuosta synnin unesta ennen kuolemaansa ja saa armosta syntinsä anteeksi. Tälle ihmiselle ei lueta hänen pahoja tekojaan, vaan Jeesuksen veri peittää kaikki synnit.

Hep. 3:7-8
Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä,

8 Älkää paaduttako sydämiänne.....

Vielä.

2. Kor 6:2
Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.

Tänään on mahdollista tulla Jeesuksen luo. Tänään on pelastuksen päivä.
mystikala

Erotic Razz kirjoitti: 12 Loka 2021, 16:49 Pari pikaista käyttäjälle Tonza (Ai että, Karin ilmaisu ”käyttäjä” on lämmin ❤️).

”Uskovaisuus on sinänsä jännä ilmiö, että se ei välitä todellisuudesta ollenkaan. Jos todellisuus näyttää, että uskonnolliset käsitykset ovat virheellisiä tai muuten perusteettomia, todellisuus pyyhitään pois häiritsemästä.”

Mitä on todellisuus? Ei täydy edes olla autistinen animea runkkaava nörtti, että kyseenalaistaa koko olomassaolon. Todellisuus, ai niin kun sun aistien muodostama palapeli? Kelaa miten erilainen todellisuus on jo pelkästään sokeilla tai kuuroilla. Ja kelaa miten paljon on meidän ymmärryksen ulkopuolella.

Näinhän se on että tämä vaikuttaa. Menneisyys seuraa perässä. Minulla on kumminkin hyviä uutisia teille kaikille. Kun annat elämän Jeesukselle mennyt pyyhitään pois ja saat uuden tilalle. Ulkoisesti sitä on toki samanlainen kuin ennenkin mutta sisällä tapahtuu vallankumous. Voidaan sanoa näin että entinen vallanpitäjä on syrjäytetty ja uusi on tullut tilalle.

2. Kor. 5:17
Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.

-------------

Tuntuu että ajatuksia on tällä hetkellä niin paljon mutta niitä ei saa jäsenneltyä eikä oikein tiedä mistä aloittaa. Olisi niin paljon asiaa. Eikä saa sanottua sitä sillä vakavuudella ja sillä äänenpainolla mitä sen haluaisi sanoa. Minulle tulee tuskaa teistä ihmiset. Minä haluaisin herättää teitä. Herättää teidät synnin unesta. Herättää näkemään tämä kaikki mitä ympärillä tapahtuu. Että väki heräisi. Koitan sitä jotenkin saada esille, vajavaisesti mutta jos saisin sinut miettimään.

Raamattu sanoo että Jumala on salattu mutta että Hän puhuu luomakuntansa kautta. Ja Jumala on pyhä ja Hän vihastuu jokapäivä. Hän on rakkaus, mutta Hän on myös pyhä. Ja Hänen käsissään on kansojen kohtalot.

Hyvät pokerisivulaiset. Olemme saaneet Suomessa elää vuosikymmeniä hyviä vuosia. Mutta tämä kansa on unohtanut Jumalan. Jumala on ajettu pois kouluista, koko yhteiskunnasta. Suomen kirkkokin on vääristänyt Jumalan armon irstaudeksi, pelkään mitä tämä kansa vielä joutuu kokemaan ellei kääntymystä tule. Uskon että tämä korona on todellakin vielä aivan pientä, todelliset ahdistukset ovat vasta tulossa. Toivon olevani väärässä mutta meno näyttää huonolta.

Meno ei ole käymässä ainakaan parempaan. Sen kertoo jo Raamattu. Mutta niinkuin edesmennyt uskonveli sanoi, mitä tämä kansa kohtaakaan sen Jumala tekee rakkaudesta ihmisiä kohtaan. Että ihmiset kääntyisivät.

Ps. 18:4-6
Kuoleman paulat piirittivät minut, turmion virrat peljästyttivät minut.

5 (18:6) Tuonelan paulat kietoivat minut, kuoleman ansat yllättivät minut.

6 (18:7) Ahdistuksessani minä rukoilin Herraa ja huusin avuksi Jumalaani; hän kuuli minun ääneni temppelistänsä, ja minun huutoni hänen edessään kohosi hänen korviinsa.

Herra kuulee ahdistuneitten ihmisten sydämen huudot. Hän kuulee ja auttaa jos sinä nöyrryt sydämmessäsi, pyydät syntejäsi anteeksi ja teet parannuksen. Hän on rakastava Isä, joka kutsuu luokseen tavalla mitä emme aluksi välttämättä käsitä että niihin ahdistuksiin sisältyy siunaus. Ilman ahdistuksia me emme pysähtyisi.

Onko hyvinvointi ja mukava elämä saanut pysähtymään näitten iankaikkisuus asioitten äärelle? Ei varmaankaan. Jumala on niin rakastava että Hän sallii meitä kohtaavan sellaiset elämän myrskyt että Hänen äänensä ja kutsunsa saisi kuulua meille. Hän antaa vaikka maailman jyristä että ihmiset kääntyisivät, ETTEIVÄT he joutuisi helvettiin vaan kääntyisivät. Käänny Jumalan puoleen, Hän odottaa sinua. Polvistu Hänen eteensä, Hän näkee sinut. Hän on kaikkialla läsnäoleva. Sinä saat rauhan ja turvan. Maailman myrskyt ei sinua sen jälkeen pelota sillä sinä olet turvassa.

Joh. 16:33
Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."

Jer. 29:11
Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.

Ja vielä.

Joh. 14:27
Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.

Jumalan käsissä on hyvä olla. Vaikka maailmassa myrskyt lisääntyy ja kohti vaikeampia aikoja ollaan menossa, kun Hän saa olla sydämmesi ohjaksissa et pelkää ympärillä kuohuvaa merta. Hän tyynnyttää sydämmesi kauhut ja pelot.

---------

Antennikanava paikalla 30 viikonloppuisin la ja su klo 19 on onewaymissionin ohjelmaa. Jumala aukaisi tämän ihmeellisesti ennenkuin korona alkoi. Netistä löytyy myös www.oneway.tv on raitista hengellisyyttä mistä on turvallista saada opetusta. Kaikki kristilliset ohjelmat eivät todellakaan ole raitista. Tätä voin suositella.

Edit vielä kaksi laulua
Seppo Kohvakka - Usko ainoastaan
https://youtu.be/5zITrXxVVtU

Seppo Kohvakka - Nousun aika
https://youtu.be/I1-pn7q8oPk
tangamash

Viesti Kirjoittaja tangamash »

Jos ahdistut tämän ihmiskunnan jumalasta irtautumisesta, voit huokaista. Eikös raamatussa lue jotakuinkin että kolmasosa ihmisistä pelastuu ja lopuille käy niinku kälviällä. Eli huonosti. Pelastuvien määrä on siis vakio kävi miten kävi.
Angelarch

Viesti Kirjoittaja Angelarch »

Miten Sinulla Mystikala Itsellä menee / oletko Henkisesti / Fyysisesti kunnossa ?,
www.instagram.com/j.3ss3/?hl=fi
mystikala

tangamash kirjoitti: 20 Loka 2021, 19:38 Jos ahdistut tämän ihmiskunnan jumalasta irtautumisesta, voit huokaista. Eikös raamatussa lue jotakuinkin että kolmasosa ihmisistä pelastuu ja lopuille käy niinku kälviällä. Eli huonosti. Pelastuvien määrä on siis vakio kävi miten kävi.
Ei tietääkseni noin lue, Raamattu sanoo että moni menee kadotukseen ja vain harvat pelastuu. Määristä tietää vain Jumala. Se, että ajattelee että pelastetut on jo määrätty eikä se minua koske, näinhän asia ei mene. Pelastus koskee jokaista, ja jokaiselle se on tarjolla, siihen kannattaa tarttua.

Mutta kyllä minua kansakuntana huolestuttaa mitä me joudumme ehkä vielä kokemaan. Ja jos ihmisillä ei ole toivoa siinä hädässä. Siksi haluan kertoa että toivoa on. Sitä on tarjolla mutta se toivo ei ole tästä maailmasta eikä sitä toivoa saa muustakuin Jeesuksesta.

Ja Angelarch kiitos kysymästä, voin paremmin kuin aikoihin! :-D
Angelarch

Viesti Kirjoittaja Angelarch »

Elämä hymyilee,
www.instagram.com/j.3ss3/?hl=fi
mystikala

tangamash kirjoitti: 20 Loka 2021, 19:38 Jos ahdistut tämän ihmiskunnan jumalasta irtautumisesta, voit huokaista. Eikös raamatussa lue jotakuinkin että kolmasosa ihmisistä pelastuu ja lopuille käy niinku kälviällä. Eli huonosti. Pelastuvien määrä on siis vakio kävi miten kävi.
Tähän vielä tarkennuksena että Raamattu puhuu kyllä Jumalan vihan ajoista lopun aikoina jolloin Jumalan enkeli puhaltaa seitsemään pasuunaan. Kaikista tulee erilaisia suuria vitsauksia maanpäälle ja tuo mitä otit esille, tarkoititkohan tuota kohtaa jossa kolmasosa ihmisiä kuolee? Nuo ovat erilaisia tapahtumia ja noitten pasuunoitten välillä ymmärtääkseni on jonkinmoinen aikaväli. Tämä on kuudes pasuuna. Vielä ei olla tuossa ajassa että yhteenkään pasuunaan olla vielä puhallettu. Vielä on armon aikaa. Ja armoa haluankin julistaa. Sillä vielä on aikaa kääntyä Jeesuksen tykö ja tehdä parannus.

Ja tuossa puhutaan tuosta ajanjaksosta. Jumala tietää paljonko ihmisiä pelastuu, tämä armo on tänäänkin vastaanotettavissa. Raamattu puhuu noista vihan ajoista, mutta tulee muistaa Jeesuksen sanat. "Minä en ole tullut tuomitsemaan maailmaa, vaan pelastamaan." Tähän tulee keskittya sillä se on Raamatun keskeisin sanoma, evankeliumi, ilosanoma että kaikilla ihmisillä on mahdollisuus saada syntinsä anteeksi ja saada uusi elämä Hänessä.

Maailmassa on paljon ahdistusta, pelkoa ja toivottomuutta. Toivoa tämä maailma tarvitsee, ja sitä on myös saatavilla kiitos Jeesuksen.
Shorty

Viesti Kirjoittaja Shorty »

Iso osa maailman ahdingosta tulee juurikin uskonnoista. Eikö sinunkin olisi järkevää unohtaa tuollaiset keskityt kansantarinat ja keskittyä elämän positiivisiin asioihin ja nauttia elämästä vielä kun voit.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”