How to beat small stakes KPS (kivi-paperi-sakset)

Pokeriin liittyvä mielenkiintoinen keskustelu, joka ei sovi muiden otsikoiden alle
Interpol

Re: How to beat small stakes KPS (kivi-paperi-sakset)

Viesti Kirjoittaja Interpol »

Oon OP:ta vastaan lifetime up KPS/KSP:ssä, kiitos Luganon flippien. Silloin Matokin oli vielä niin aloittelijapaisti, että lähti kivellä sotaan ja sen jälkeen otti vaan koko ajan sakset. Matoa vastaan Paperi-Kivi-Kivi-Kivi-Kivi-Kivi-Kivi-Kivi etc toimi ainakin silloin maailman ääriin.

Käsi 1:

Interpol: "Se on paisti ja aloittaa kivellä"
Mato: "Hmm... minkähän tässä ottaisi... apua enää 3sek aikaa okei öö KIVI"

1-0

Käsi 2:

Interpol: "Se on paisti ja ottaa seuraavaksi sakset, koska olettaa mun vaihtavan kiven jompaankumpaan toiseen, ja sitä rangea vastaan sakset on edellä"
Mato: "Ei se ota kiveä toista kertaa, joten pitää valita vaihtoehto joka pelaa mahdollisimman hyvin paperi-sakset-rangea vastaan... eli hmm.... SAKSET"

2-0

Käsi 3:

Interpol: "Se on paisti ja jatkaa saksilla, koska ei usko minun uskovan että ottaa enää uudestaan saksia, vaan laittaa minut kivi-paperi-rangelle painottuen vahvasti paperiin"
Mato: "En usko, että Interpol uskoo minun ottavan enää uudestaan saksia, joten hän ottanee joko paperin tai kiven, painottuen vahvasti paperiin. Eli hmm... SAKSET"

3-0

Käsi 4:

Interpol: "Se on paisti ja jatkaa saksilla, koska ei usko minun uskovan että ottaa enää uudestaan saksia, vaan laittaa minut kivi-paperi-rangelle painottuen vahvasti paperiin"
Mato: "En usko, että Interpol uskoo minun ottavan enää uudestaan saksia, joten hän ottanee joko paperin tai kiven, painottuen vahvasti paperiin. Eli hmm... SAKSET"

4-0

Käsi 5:

5-0

Jne...
Interpol

Viesti Kirjoittaja Interpol »

1PATRIK kirjoitti:
jamoz kirjoitti:1nd in epic post :lol: =D>
eiks se ole first? 1st, second 2nd, third.......
FAIL
k0nda

Viesti Kirjoittaja k0nda »

:lol: Jurrikivi on 1nd syy mun tän hetkiseen taloudelliseen rappioon..
Laximus

Viesti Kirjoittaja Laximus »

Pitkäaikainen lukija, laiska kirjoittaja.

On ilo havaita, että ammattimainen KPS on saamassa jo kauan kaipaamaansa ja ansaitsemaansa kädensijaa myös kotimaassa. Pyrkiessäni kehittämään omaa peliäni uudelle tasolle olen todennut World RPS Society:n strategia-artikkelit kullanarvoiseksi tiedonlähteeksi. Kaiken lisäksi ne ovat ainakin vielä ilmaisjakelussa. Kuten jo todettua, varianssi peleissä on etenkin korkeammilla tasoilla huomattavan suurta, joten on syytä kiinnittää erityistä huomiota kassanhallintaan ja vastustajien sekä aloituskäsien valintaan. Koska vastustajan käsiskaala on yleensä varsin suppea, metapelin ja levelöinnin merkitys korostuu eksponentiaalisesti tasoja nostettaessa.

Aloittelijoiden on syytä pitää mielessä, että etenkin live-peleissä slowrollaaminen on erittäin paheksuttua ja johtaa usein käden hylkäämiseen ja fyysiseen väkivaltaan.

Ohessa lyhyt esittely kombopelistä ja sen historiasta.
http://www.worldrps.com/index.php?optio ... &Itemid=33
kyha78

Viesti Kirjoittaja kyha78 »

http://www.pokerimestari.com/nettipoker ... eliae.html

Täytyy käydä grindaamassa rolli kuntoon
nuhis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhis »

Repesin huolella, erityisesti graphiin :) kiitos mato tästä ketjusta
Feppo

Viesti Kirjoittaja Feppo »

Siinä vaiheessa, kun kyllästyy normi KPS:ään kannattaa siirtyä High/Low muotoon.
Tave231

Viesti Kirjoittaja Tave231 »

Mato levelöi aika pahasti vasurin jurrisaksilla, tuskin ite muistaa :lol:
- -
mielipuol

Viesti Kirjoittaja mielipuol »

Suosittelen kokeilemaan käänteisillä säännöillä, eli esim paperi voittaa sakset.
Muuttaa pelin aivan täysin ja usein kaikkien pelaajien strategia hajoaa täysin käsiin!!
lapamato

Viesti Kirjoittaja lapamato »

nuhis kirjoitti:Repesin huolella, erityisesti graphiin :) kiitos mato tästä ketjusta
Kiitoksia.Ilo huomata että ihmisillä on kiinnostusta tätä suurta lajia kohtaan.
Kun tämä aloittelijoille suunnattu strategia-artikkeli saavutti jo jonkinlaista suosiota ,niin minun täytynee harkita ,että seuraavasta osasta eli KPS for advanced gamblersista velottaisin jonkinlaisen nimellisen summan, kuten 500€ per nuppi, niinkuin bet-a-pot ehdottikin.

Ensimmäisen osan halusin jakaa kaikille ilmaiseksi,jotta ihmiset todella ymmärtävät ,että en ole mikään average jannu kipasassa ja samalla kartoitin vähän kiinnostuksen määrää KPS:ä kohtaan.

Seuraava KPS artikkeli tulee käsittelemään paria tehokasta muuvia KPS:ssa ja levelöintiä sekä leveleiden tiedostamista.

With love,
Lapamato
KPS guru
Only the beauty of the game counts.
Leija

Viesti Kirjoittaja Leija »

Paisti alottaa yleensä saksilla, varma tieto
jamoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jamoz »

Nyt vasta tälle paistille selvis miks sensei lapamato halus joka juomaerän maksajan ratkasta kpsllä onnelassa.
Taisin joutua koko illan maksumieheks mut en enäää kyllä mee tohon :lol:
-Torpedo-

Viesti Kirjoittaja -Torpedo- »

Ite oon lopettanu KPS:n lähes kokonaan. Pitempi cold streakki, johon sisälty aivan uskomattomia bad beattejä muutamassa kädessä sai mut hylkäämään lajin tyystin. Aika näyttää lähenkö hommaan uudestaan mukaan sitten ku siitä tulee iso juttu jenkeissä ja pelaajamäärät onlinessa räjähtää käsiin.

Rahansiirtojen kieltolakikaan ei mun käsittääkseni KPS:n suhteen päde kun on niin selkeesti taitopelistä kyse... Korjatkaa ihmeessä jos oon väärässä.
A TAG player on a looseing streak
lapamato

Viesti Kirjoittaja lapamato »

-Torpedo- kirjoitti:Ite oon lopettanu KPS:n lähes kokonaan. Pitempi cold streakki, johon sisälty aivan uskomattomia bad beattejä muutamassa kädessä sai mut hylkäämään lajin tyystin. Aika näyttää lähenkö hommaan uudestaan mukaan sitten ku siitä tulee iso juttu jenkeissä ja pelaajamäärät onlinessa räjähtää käsiin.

Rahansiirtojen kieltolakikaan ei mun käsittääkseni KPS:n suhteen päde kun on niin selkeesti taitopelistä kyse... Korjatkaa ihmeessä jos oon väärässä.
Torpedo hyvä, KPS:ssä varianssin suuruus voi iskeä yllätyksenä jos siihen ei ole varautunut tarpeeksi hyvin. (BR-management) Kyseessähän todellakin on puhdas taitopeli,joten rahansiirtojen kieltolaki ei ylety KPS:ään.
Ja vaikka olet kokenut varianssin mustan puolen kovimman kautta,niin suosittelen ehdottomasti jatkamaan treenamista. KPS on tulevaisuuden peli, odotahan vain kun aasialaiset innostuvat KPS:stä niin se on yhtä rahan painamista :-D
Only the beauty of the game counts.
-Torpedo-

Viesti Kirjoittaja -Torpedo- »

lapamato kirjoitti:Torpedo hyvä, KPS:ssä varianssin suuruus voi iskeä yllätyksenä jos siihen ei ole varautunut tarpeeksi hyvin. (BR-management) Kyseessähän todellakin on puhdas taitopeli,joten rahansiirtojen kieltolaki ei ylety KPS:ään.
Ja vaikka olet kokenut varianssin mustan puolen kovimman kautta,niin suosittelen ehdottomasti jatkamaan treenamista. KPS on tulevaisuuden peli, odotahan vain kun aasialaiset innostuvat KPS:stä niin se on yhtä rahan painamista :-D
Taidat olla oikeessa. Ehkä otin turhan paljon shotteja liian korkeille tasoille ja siitä syystä katkoin itteni. Muutenki korkeemmille tasoille noustaessa pitäis keskittyä enemmän syvällisempiin juttuihin kuten metagameen ja heittää alottelijoiden starting hand sheetit ynnä muut romukoppaan. Omassa pelityylissä vahvuutena position käyttö (baaritiskiltä kannattaa panostaa lähes joka kerta) ja aggressio, jotka tietysti luovat pohjan voittavalle strategialle alemmilla tasoilla.
A TAG player on a looseing streak
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen pokerikeskustelu”