Omaha grindhouse 2

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
Vieras

Omaha grindhouse 2

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Välitilinpäätöksen paikka. Varmaan monet on lukenu mun vanhaa blogia täällä psivuilla, joka kulki nimellä "omaha grindhouse". Jo jonkin aikaa mulla on pyöriny mielessä alottaa uus blogi, koska niin paljon blogin teema on vaihtunu viimesen vuoden aikana. Hollaballailut on väistyny ja aikuistuminen on ollu tosiasia - parempi myöhään kuin ei milloinkaan, aye? :)

Kerrataan tähän mennessä tapahtunutta: Pokerin pelaamisen alotin joskus vuonna 2006 pelaten pieniä sittareita kaverien kanssa ja netissä freerolleja. Nykyinen rolli lähti liikkeelle pokerihuoneen telesina freerollista 2007 kesällä. 1300 pelaajan joukosta kuoriutu voittajaksi hero 10 euroa rikkaampana. Tästä sitten matka jatku 2/4c pöytiin ja sieltä huimien kymmien eurojen nousujen jälkeen isommille tasoille.

Vuosi 2008 meni grindatessa plo100-200 ja vähän isompaa. Vuonna 2009 kokeiltiinki sit jo paljon isompia pelejä ja sama tahti on jatkunu tänäki vuonna. Tosin pääpelini mulla on edelleen plo400-600 b2b:llä. Tykkään b2b:n softasta ja syvistä stackeista.

Pokerilla on tullu nyt tienattua kämppä ja tuntuvat osakesäästöt. Jatkossa tuun kertomaan täällä omia mietteitä sijoittamisesta ja ravinnosta pokerin lisäksi.

Avataan nyt keskustelu sijottamisesta vaikka sillä mihin oon ite sijottanu täl hetkel rahat:
- Nokia, kävi pohjalla heinäkuussa mut nyt on tullu hyvää nousuu, N8 julkistaminen ja investoinnit nostaa arvoo seuraavien parin viikon aikana. Kannattaa kuitenki olla varovainen eurooppalaisten osakkeiden kanssa kun espanja muut välimeren maat voi tehdä "kreikat".

- BP, maaailman isoimman öljyonnettomuuden aiheuttaneen yhtiön arvo tippu puoleen tän sattuman johdosta. Kuitenki tää yhtiö on käsittämättömän rikas ja sil on varaa hoitaa toi onnettomuuden jälkipyykki helposti alta pois. Sijottaen luottamus on kasvanu ja heinäkuun jälkeen kurssi on lähteny selvään nousuun.

- Rahastot, en ees tiiä miks pidän näis rahoja mut ennenku en tienny mitää sijottamisesta ni laitoin näihi jotain rahaa.

Nokian ja BP:n osakkeista oon nyt saanu paris kuukaudes n. 20k plussaa (alkusijotus 140k)

Rahastot on tuottanu alkuvuodesta lähtien n. 2k (alkusijotus 50k)
Viimeksi muokannut Vieras, 09 Syys 2010, 10:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lurkkii

Re: Omaha grindhouse 2

Viesti Kirjoittaja lurkkii »

1st! Koitahan päivittää useesti, eiköhän tästäkin blogista vuosien saatossa tule vanhan veroinen.

Ps. järkkään joku päivä sen sulkkismatsin otaniemeen jos käy.
one_liner

Viesti Kirjoittaja one_liner »

2rd! (h)
SSNL shorthanded valmennusta 75€/2h => http://www.pokerisivut.com/forum/viewto ... 74#p392074
BlindEater1o1

Viesti Kirjoittaja BlindEater1o1 »

3nd!

Kiva kuulla omahan lisäks myös osakkeista, sillä kumpikin on mua kiinnostavia maailmoja, mut joihin kumpaankin oon vasta tutustumisen alkuvaiheessa. Ehdottomasti seurantaan!
Viimeksi muokannut BlindEater1o1, 09 Syys 2010, 10:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vieras

4st!
Haazi

Viesti Kirjoittaja Haazi »

Ravintojutustelu ois erittäin tervetullutta. Hyvät "urheilupirtelöt" eli mitä eri mössöjä tykkäät syödä reenien jlk ja ennen. Mistä aineksista saa helposti ja maistuvaa urheilijan ravintoa?

Lisäksi voisit syyllistää mua siitä, miksi hankin 2006 elävakuutuksen, joka tulee olemaan plussalla joskus 2020 aikaisintaan.
"the hand was so sick because I was looking at the screen between the fingers when the final cards came. First I thought I had won, but then I realized that I actually lost the hand"
aheikkin

Viesti Kirjoittaja aheikkin »

Tuli tässä mieleen tuosta rahastosijoittamisesta:
https://www.youtube.com/watch?v=nAbDqGd ... 1&index=92
jaekki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaekki »

seurantaan fo sho!
Wille-

Viesti Kirjoittaja Wille- »

eightthrdst!
hardluck
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hardluck »

Haazi kirjoitti:
Lisäksi voisit syyllistää mua siitä, miksi hankin 2006 elävakuutuksen, joka tulee olemaan plussalla joskus 2020 aikaisintaan.
Tätä en kyllä ymmärrä, koska tuossa ei ole järjenhiventäkään :D Säästät omia rahojasi, ja nämä omasäästämät rahat sitten vähentävät työvuosista kertyvää eläkettä, eli käytännössä vain heität rahaa pois. Tämä siis jos on näitä työtuloja kuin sulla, jos on täysipäiväinen pokerinpelaaja vaikka, niin sitten tuossa jo onkin järkeä :)
Jonakin päivänä laivani saapuu, mutta minun onnellani olen tietysti juuri silloin lentokentällä!!

The River Takes It All!!!
Vieras

aheikkin kirjoitti:Tuli tässä mieleen tuosta rahastosijoittamisesta:
https://www.youtube.com/watch?v=nAbDqGd ... 1&index=92
Eikös Pyysingin Aki kirjoittanut, että rahastot ovat laillistettu keino varastaa ihmisiltä rahaa.
Haazi

Viesti Kirjoittaja Haazi »

hardluck kirjoitti:
Haazi kirjoitti:
Tätä en kyllä ymmärrä, koska tuossa ei ole järjenhiventäkään :D Säästät omia rahojasi, ja nämä omasäästämät rahat sitten vähentävät työvuosista kertyvää eläkettä, eli käytännössä vain heität rahaa pois. Tämä siis jos on näitä työtuloja kuin sulla, jos on täysipäiväinen pokerinpelaaja vaikka, niin sitten tuossa jo onkin järkeä :)
Kyllä tosta saa esim 28% verovähennystä saman vuonna, eli käytännössä puhdasta rahaa. Toi oli suurin kannustin.
"the hand was so sick because I was looking at the screen between the fingers when the final cards came. First I thought I had won, but then I realized that I actually lost the hand"
Vieras

zYne kirjoitti:...
Avataan nyt keskustelu sijottamisesta vaikka sillä mihin oon ite sijottanu täl hetkel rahat:
- Nokia, kävi pohjalla heinäkuussa mut nyt on tullu hyvää nousuu, N8 julkistaminen ja investoinnit nostaa arvoo seuraavien parin viikon aikana. Kannattaa kuitenki olla varovainen eurooppalaisten osakkeiden kanssa kun espanja muut välimeren maat voi tehdä "kreikat".
...
Mitkä Nokian investoinnit nostaa Nokian arvoa seuraavien parin viikon aikana? Arvolla luultavasti tarkotat markkina-arvoa...

Minkälainen sun sijoittajaprofiili/sijoitusstrategia on? Treidaatko vai ootko osta ja pidä -strategian vankkumaton kannattaja?
TheJudas

Viesti Kirjoittaja TheJudas »

toi aikuistuminen mua kyllä vähän pelottaa... oisin toivonu enemmin uudeks nimeks "blogikamaa 2" :(

Nojoo, jokatapauksessa hyvä jos jaksat viel kirjotella!
"Just play every hand, you can't miss them all."
-Sammy Farha
emeriaa

Viesti Kirjoittaja emeriaa »

Ootko sijattanu ihan perus rahastoihin vai ETFiin??

Ite oon ottanu salkun pohjaks muutaman ETF ku helppo hajauttaa maantieteellisesti esim. Brasialia, Kiina ym ym. Normirahastoihin verrattuna paljon edullisempia ja ainaki ku itellä kohtuu rajallinen tieto pörssi touhuista ni luultavasti kohtuu fiksuja sijotuksia.

Mikä osake ollu sun "kultamuna" so far(eli mistä eniten saanu voittoo)?? itellä talvivaara :)
Ootko ehtiny säätää johdannaisilla vielä??

Keep it up :yes:
Vastaa Viestiin